گسترش اعتراضات جهانی نسبت به آغاز جنگ در اروپا

معترضان خواستار اخراج روسیه از شورای امنیت سازمان ملل شدند
معترضان ژاپنی پلاکاردهای در دست داشتند که ولادیمیر پوتین را در هیئت آدولف هیتلر نشان می‌داد
معترضان ژاپنی پلاکاردهای در دست داشتند که ولادیمیر پوتین را در هیئت آدولف هیتلر نشان می‌داد

اربیل (کوردستان۲۴)- معترضان به جنگ علیه اوکراین در خیابان‌های سیدنی استرالیا و توکیو در ژاپن، شعار "پیروزی با اوکراین" را سر دادند و خواستار پایان جنگ شدند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، در سومین روز حمله روسیه به اوکراین، معترضان در سیدنی استرالیا خواستار اقدامات بیشتر علیه روسیه شدند.

همزمان شمار چشمگیری از مردم توکیو نیز شنبه ٧ اسفند (٢٦ فوریه) به نشانه اعتراض به خیابان آمدند و خواستار اخراج روسیه از شورای امنیت سازمان ملل شدند.

معترضان ژاپنی پلاکاردهای در دست داشتند که ولادیمیر پوتین را در هیئت آدولف هیتلر نشان می‌داد. پوتین مدعی است که اوکراین به دست نئونازی‌ها افتاده و این کشور باید از نازی‌ها پاک شود، اما این ادعای وی در طول چند روز گذشته برعکس شده و ولادیمیر پوتین به فاشیسم و یهودستیزی متهم شده است.

همزمان با اعتراضات جهانی نسبت به آغاز جنگ در اروپا، پیشروهای ارتش روسیه به داخل خاک اوکراین ادامه دارد و گزارش‌ها از شروع جنگ خیابانی در قسمتی از کی‌یف پایتخت خبر می‌دهند.

بنا بر گزارش‌های آزاد آلتون خبرنگار کوردستان ٢٤ در کی‌یف، صدای شلیک از چندین خیابان کی‌یف شنیده می‌شود.

خبرنگار کوردستان ٢٤ گفت: در بخش‌های غربی و شرقی اوکراین صدای درگیری و انفجار مهیب شنیده می‌شود، وزارت دفاع اوکراین نیز تاکید کرده که تاکنون ارتش روسیه هیچ منطقه‌ای از کی‌یف را کنترل نکرده است.