رئیس جمهور اوکراین به شدت از ناتو انتقاد کرد

اعضا پیمان ناتو با توافق بر سر عدم اعمال منطقه پرواز ممنوع در اوکراین، چراغ سبز را برای بمباران بیشتر شهرها و روستاهای اوکراین نشان داده‌اند
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین

اربیل (کوردستان ٢٤) - رئیس جمهور اوکراین از تصمیم ناتو برای عدم اعمال منطقه پرواز ممنوع در اوکراین به شدت انتقاد کرد و این تصمیم را به نشانه چراغ سبز به روسیه برای ادامه تهاجم و بمباران‌ها دانست.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، در نطقی تلویزیونی گفت: ناتو امروز یک نشست ضعیف و آشفته داشت، نشستی که مشخص بود تمام اعضا جنگ برای آزادی اروپا را هدف شماره یک خود نمی‌دانند.

زلنسکی بر این باورست که رهبران ناتو در نشست دیروز (جمعه 13 اسفند) با توافق بر سر عدم برقراری منطقه پرواز ممنوع در اوکراین، چراغ سبز را برای بمباران بیشتر شهرها و روستاهای اوکراین نشان داده‌اند.

اعضا پیمان ناتو در نشست دیروز (جمعه 13 اسفند) ضمن رد درخواست اوکراین برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع، تاکید کردند که ورود مستقیم ناتو به نزاع در اوکراین، موجب گسترش این جنگ خواهد شد؛ جنگی که تاکنون محدود به روسیه و اوکراین می‌باشد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما بخشی از این درگیری نیستیم و مسئولیت داریم که از گسترش آن به خارج از اوکراین اطمینان حاصل کنیم.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، از زمان آغاز حمله مسکو از 10 روز پیش، از قدرت‌های غربی خواهان اعمال منطقه پرواز ممنوع می‌باشد.

استولتنبرگ گفت: معتقدیم اگر این کار را انجام دهیم [منطقه پرواز ممنوع] به جایی می‌رسیم که می‌تواند منجر به یک جنگ تمام عیار در اروپا شود و کشورهای بیشتری را درگیر کند.

وی گفت: در صورت اعمال منطقه پرواز ممنوع، باید هواپیماهای ناتو را برای سرنگون کردن هواپیماهای روسی بفرستیم و این خطر تشدید تنش و جنگ را بسیار بزرگتر می‌کند.