جنایت وحشیانه رژیم بعث در حلبچه بیش از پنج هزار شهید و ١٠ هزار مجروح بر جای گذاشت

هنوز نزدیک به ٤٠٠ قربانی بمباران شیمایی به معالجه مداوم نیاز دارند
حلبچه زخمی که التیام نیافت
حلبچه زخمی که التیام نیافت

اربیل (کوردستان٢٤)- پس از گذشت سی و چهار سال هنوز نزدیک به ٤٠٠ قربانی بمباران شیمایی حلبچه به معالجه مداوم نیاز دارند و دولت عراق خسارات وارده به آن شهر کوردستان را جبران نکرده است.

امروز چهارشنبه ١٦ مارس ٢٠٢٢، سی‌وچهارمین سالیاد بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم بعث عراق در سال ١٩٨٨ است.

در اثر این جنایت وحشیانه رژیم بعث بیش از پنج هزار نفر شهید و بیش از ١٠ هزار نفر مجروح شدند که تا کنون جراحت شمار زیادی از آنان التیام نیافته و هنوز تحت معالجه هستند.

بنا به ماده ١٣٢ قانون اساسی عراق، دولت این کشور موظف است که خسارات وارده در اثر بمباران شیمایی به این شهر کوردستان را جبران نماید، اما نە تنها تا کنون برای جبران خسارات هیچ اقدامی نکرده است، بلکه در مسیر تبدیل شدن آن شهر به استان مانع تراشی می‌شود.

با وجود اینکه یک بیمارستان ویژه برای قربانیان بمباران شیمیایی در حلبچه احداث شده، اما به دلیل کمبود دارو و خدمات در آن، بیماران برای مداوا به شهرهای دیگر و خارج از اقلیم مراجعه می‌کنند.

هنوز نزدیک به ٤٠٠ قربانی بمباران شیمایی حلبچه به معالجه مداوم نیاز دارند.

نخست وزیر اقلیم کوردستان در پیام خود که به مناسبت سی‌و‌چهارمین سالیاد بمباران شیمیایی حلبچه منتشر کرد، تاکید نمود که دولت اقلیم کوردستان خود را مدیون بستگان شهدای حلبچه و همه شهدای کوردستان می‌داند و اولویت دولت ارایه خدمت شایسته به حلبچه و ساکنان آن است.

ب.ن