ممنوعیت فعالیت ۱۱ حزب طرفدار روسیه در اوکراین  

اتحاد نیروهای چپ، حزب سوسیالیست و گروه مخالفان چپ‌گرا در فهرست این احزاب قرار دارند
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین

اربیل (کوردستان ٢٤) - شورای امنیت و دفاع اوکراین، اعلام کرد که یازده حزب متمایل به روسیه طی مدت حکومت نظامی حق فعالیت نخواهند داشت.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی این خبر را تاکید کرد و اعلام کرد که سیاست‌مداران این احزاب موفق به "ایجاد شکاف" نخواهند شد و "پاسخ سختی" خواهند گرفت.

اتحاد نیروهای چپ، حزب سوسیالیست و گروه مخالفان چپ‌گرا در فهرست این احزاب قرار دارند. رئیس جمهور اوکراین گفت که وزارت دادگستری موظف شده تصمیم شورای امنیت ملی را اجرا کند.

۲۶۶ غیرنظامی در درگیری‌های اطراف خارکیف کشته شده‌اند
شامگاه شبنه ٢٧ اسفند چند ساختمان مسکونی مورد اصابت توپ واقع شده و آتش گرفتند

کشته شدن بیش از ۲۶۰ غیرنظامی در خارکیف

بر اساس گزارشات مقامات محلی، از زمان تهاجم نیروهای نظامی روسیه به اوکراین ۲۶۶ غیرنظامی در درگیری‌های اطراف خارکیف کشته شده‌اند و ۱۴ کودک در میان آنها بوده‌اند. خارکیف که یک میلیون و ٥٠٠ هزار نفر جمعیت دارد، دومین شهر بزرگ اوکراین است، هم‌چنان تحت محاصره و حمله ارتش روسیه قرار دارد.

بر طبق گزارش خبرگزاری دولتی اوکراین، شامگاه شنبه ٢٨ اسفند چند ساختمان مسکونی مورد اصابت توپ واقع شده و آتش گرفتند.

اولنا زلنسکا، همسر رئیس جمهور اوکراین
اولنا زلنسکا، همسر رئیس جمهور اوکراین

تلاش همسر زلنسکی برای حفظ جان شهروندانش

اولنا زلنسکا، همسر رئیس جمهور اوکراین از شورای جهانی کلیساها خواست برای حفظ جان مردم جنگ‌زده و ایجاد مسیرهای امن فرار به وی کمک کنند. همسر رئیس جمهور اوکراین در نامه‌ای خطاب به شورای جهانی کلیساها  (WCC)نوشت: از شما می‌خواهم برای سازماندهی کریدورهای واقعی بشردوستانه میانجی‌گری کنید.

شورای جهانی کلیساها با حدود ۳۵۰ کلیسای ارتدوکس، لوتری، انگلیکن، باپتیست و سایر کلیساها، بیش از ۵۰۰ میلیون عضو در سراسر دنیا دارد.