فواد حسین: هیچ گونه توافقی برای ورود نظامیان ترکیه به عراق انجام نشده است

"ترکیه از ضعف دولت عراق سوءاستفاده می‌کند"
فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق
فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق

اربیل (کوردستان٢٤)- وزیر امور خارجه عراق، امضای هر گونه توافقنامه با ترکیه مبنی بر ورود نظامیان آن کشور به داخل مرزهای عراق را تکذیب کرد.

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، در نشست امروز مجلس نمایندگان این کشور، درباره امضای توافقنامه میان ترکیه و عراق در مورد ورود نظامیان ترکیه به داخل مرزهای عراق برای انجام عملیات علیه مخالفان خود، اعلام کرد که هیچ گونه توافقی در این رابطه با ترکیه امضا نشده است.

وی یادآور شد؛ رژیم سابق عراق طی نشستی که صورت‌جلسه آن موجود است، در سال ١٩٨٤ میلادی به مدت یک سال به ترکیه اجازه داده که به مسافت پنج کیلومتر به منظور دفاع از مرزهای خود وارد خاک عراق شود، آنهم مشروط بر اینکه ٧٢ ساعت قبل از ورود، دولت عراق را مطلع کند.

وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که به غیر از آن صورت‌جلسه، هیچ گونه توافقی میان عراق و ترکیه وجود ندارد.

پیش از این رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشته است که حملات ارتش کشورش به داخل مرزهای عراق با هماهنگی دولت عراق انجام شده‌اند.

در این نشست حاکم زاملی، معاون اول رئیس مجلس نمایندگان عراق نیز اظهار داشت که ترکیه از ضعف دولت عراق سوءاستفاده می‌کند و به تعرض به مرزهای این کشور ادامه می‌دهد. وی همچنین خاطرنشان ساخت که همه عراقی‌ها تعرضات پی در پی کشورهای همسایه را محکوم می‌کنند.

امروز مجلس نمایندگان عراق موضوع تعرضات ترکیه به داخل مرزهای عراق را بررسی کرد.

ب.ن