ترکیه حمله به گردشگاه اقلیم کوردستان را به پ.ک.ک نسبت داد

"ترکیه هیچ موقع غیر نظامی را مورد هدف قرار نمی‌دهد"
مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه
مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه

اربیل (کوردستان٢٤) – وزیر امور خارجه ترکیه، حمله توپخانه‌ای کشورش به گردشگاه اقلیم کوردستان را انکار کرد.

مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه درباره حمله توپخانه‌ای به گردشگاهی در اطراف زاخود در استان دهوک اقلیم کوردستان، که مراجع رسمی عراق آن را به ارتش ترکیه نسبت داده‌‌اند، اعلام کرد؛ بر پایه اطلاعاتی که از نیروهای مسلح کشورش دریافت کرده حمله از سوی ارتش آن کشور انجام نشده و تاکید کرده که ترکیه هیچ موقع غیر نظامی را مورد هدف قرار نمی‌دهد.

وزیر امور خارجه ترکیه حمله را به شبه نظامیان حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) نسبت داده و اعلام نموده که برای کشف حقیقت موضوع آمادگی دارند.

این درحالی‌ست که شورای وزارتی امنیت ملی عراق، پس از برگزاری یک نشست اضطراری درباره حمله، بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن از ترکیه خواسته که تجاوزات را متوقف کند و به همسایگی، حاکمیت عراق و امنیت شهروندان آن احترام بگذارد.

شورای وزارتی امنیت ملی عراق، تاکید کرده که بایستی ترکیه پوزش بطلبد و تمامی پایگاه‌های نظامی خود را از خاک عراق خارج کند.

در اثر حمله توپخانه‌ای به گردشگاه پرخ ٩ نفر کشته و ٢٩ نفر دیگر مجروح شدند

 

 

روز گذشته در اثر حمله توپخانه‌ای به گردشگاه پرخ در اطراف زاخو از توابع استان دهوک اقلیم کوردستان، ٩ نفر کشته و ٢٩ نفر دیگر مجروح شدند.

ترکیه به بهانه حضور نیروهای مخالف آن کشور (حزب کارگران کورستان - پ.ک.ک)، مناطق مرزی اقلیم کوردستان را مورد هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار می‌دهد.

ب.ن