روسای جریان حمکت، پارلمان کوردستان و اتحادیه‌ی میهنی سال یاد تأسیس پارت دمکرات را تبریک گفتند

پارت دمکرات کوردستان هفتادوشش سال پیش به رهبری ملامصطفی بارزانی و تلاش جمعی از سیاسیون کوردستان تشکیل شد
واکنش پارت دمکرات کوردستان به رفتارهای غیر قانونی پ ک ک در شنگال
واکنش پارت دمکرات کوردستان به رفتارهای غیر قانونی پ ک ک در شنگال

اربیل (کوردستان ۲۴)- "عمار حکیم" رئیس جریان حکمت عراق، "ریواز فائق" رئیس پارلمان کوردستان و بافل جلال طالبانی رئیس اتحادیه‌ی میهنی کوردستان هریک در پیام جداگانه‌ای هفتادو ششمین سال یاد تأسیس پارت دمکرات کوردستان را تبریک گفته و خواستار اتحاد و همگرایی میان احزاب و جریان‌های سیاسی شدند.

عمار حکیم رئیس جریان حکمت عراق، در بخشی از پیام خود خطاب پرزیدنت مسعود بارزانی، هفتادوششمین سالگرد تأسیس پارت دمکرات کوردستان را به ایشان تبریک گفته و مبارزات این حزب با نظام بعثی عراق را ارج  نهاده است.

حکیم در ادامه‌ی این پیام  به وضعیت بحرانی عراق پرداخته و ابراز امیدواری کرده است که همه‌ی جریان‌های سیاسی عراق باهم  برای اجرای وظایف قانونی خود تلاش نمایند.

پرزیدنت مسعود بارزانی و عمار حکیم/ آرشیو

دکتر ریواز فائق، رئیس پارلمان کوردستان نیز در پیامی، سال یاد تأسیس پارت دمکرات کوردستان را به پرزیدنت مسعود بارزانی و اعضای دفتر سیاسی، اعضا و هواداران  حزب تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این مناسبت به توسعه‌ی بیشتر فعالیت حزبی و سیاسی و حرکت به‌سوی ایجاد گفتمان مشترک و تحکیم روابط جریان‌های سیاسی کوردستان تبدیل گردد.

ریواز فایق، رئیس پارلمان کوردستان

 

بافل جلال طالبانی، رئیس اتحادیه‌ی میهنی کوردستان در پیامی به این مناسبت، خطاب به رئیس، اعضای رهبری، اعضا و هواداران پارت دمکرات گفته است که " مناسبت سالگرد تأسیس پارت دمکرات کوردستان را به گرمی به شما تبریک می‌گویم و پیروزی‌تان را آرزومندم."

طالبانی در بخش دیگری از این پیام  بر تعمیق روحیەی همگرایی و همکاری در راستای خدمت بە مردم عزیز کوردستان تأکید کرده و ابراز امیدواری کرده که گفتگو و تفاهم بە تلاش در راستای منافع ملی و میهنی منجر شود.

بافل جلال طالبانی، رئیس اتحادیه‌ی میهنی کوردستان

پارت دمکرات کوردستان هفتادوشش سال پیش در چنین روزی به ریاست مرحوم مصطفی بارزانی و تلاش جمعی از مبارزان کورد تبدیل شد. پارت دمکرات کوردستان از ابتدای تشکیل خود ضمن طی فراز و نشیب‌های زیاد، همچنان بە مبارزه برای احقاق حقوق مردم کوردستان ادامه داده است.

این حزب اکنون در سیاست کورستان عراق، منطقه و بین‌الملل  فعالانه حضور دارد.

/ا.م