نچیروان بارزانی و هیئت پارلمانی آلمان اوضاع کوردستان، عراق و منطقه را مورد تبادل‌نظر قرار دادند

در این دیدار بر ادامه‌ی همکاری آلمان با اقلیم کوردستان و نیروهای پیشمرگه تأکید گردید

اربیل(کوردستان ۲۴)- نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کورستان در اربیل با هیئت پارلمانی آلمان اوضاع عراق و مشکلات اربیل- بغداد را مورد گفتگو قرار دادند.

ریاست اقلیم کوردستان روز چهارشنبه ۲۳ شهریور۱۴۰ در بیانیه‌ای گزارش کرد که در این دیدار که با حضور وزیر پیشمرگه اقلیم کوردستان برگزار شد، روابط آلمان با عراق و اقلیم کوردستان، وظیفه‌ی نیروهای آلمانی در چارچوب ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در عراق  و اقلیم کوردستان، مشکلات میان اربیل و بغداد، وضعیت اقتصادی و فعالیت بخش خصوصی، موضوع دمکراسی، حقوق بشر و آزادی‌ها در اقلیم کوردستان موردگفتگو قرار گرفت.

نچیروان بارزانی در این دیدار تأکید کرد که داعش در عراق و سوریه هنوز تهدید اصلی به شمار می‌رود و عراق و اقلیم کوردستان برای از بین بردن تروریسم هنوز هم به کمک‌های بین‌المللی نیازمند هستند و ابراز امیدواری کرد که پارلمان آلمان در اکتبر آینده ادامه‌ی حضور نیروهای این کشور در عراق و اقلیم کوردستان را تصویب کند. 

هیئت آلمانی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از نقش اقلیم کوردستان و فداکاری نیروهای پیشمرگه در مبارزه با داعش و همچنین در مورد نوسازی و آبادانی و ازسرگیری سرمایه‌گذاری در اقلیم کوردستان ابراز خوشحالی کرده و بر ادامه‌ی دوستی و شراکت با عراق و اقلیم کوردستان تأکید کردند.

هماهنگی میان ارتش عراق  و نیروهای پیشمرگه، اوضاع منطقه به‌طور کلی و تعدادی از موضوعات موردعلاقه‌ی طرفین بخش‌های دیگر این دیدار بود.

 

/ا.م