در هفدهمین روز اعتراضات ایران مأموران امنیتی وارد دانشگاه شریف تهران شدند

دانشجویان معترض دانشگاه شریف تهران به یک پادگان نظامی منتقل شدند
ادامه‌ی اعتراضات در دانشگاه شریف تهران
ادامه‌ی اعتراضات در دانشگاه شریف تهران

اربیل(کوردستان ۲۴)- مأموران امنیتی و لباس شخصی ایران، عصر یکشنبه ۱۰ مهر با محاصره‌ی دانشگاه شریف، دانشجویانی که قصد خروج از دانشگاه داشتند را هدف تیراندازی قرار دادند.

به گفته‌ی شاهدان عینی نیروهای امنیتی  با گاز اشک‌آور، تهوع‌آور و شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای به دانشجویان حمله کردند.

برخی گزارش‌ها حاکی است که مأموران جمهوری اسلامی شماری از اساتید این دانشگاه را هم زده و مجروح کرده‌اند.

بر اساس گزارش دانشجویانی که در محل این دانشگاه حضور داشتند، مأموران با مستقر کردن چند خودرو در پارکینگ شریف، دانشجویان را هنگام خروج از این محل تعقیب و گروهی از آنها را بازداشت کردند. طبق این گزارش‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ دانشجو بازداشت شده‌اند.

دیروقت یکشنبه‌شب ویدیوهای متعددی از حضور مردم در مقابل درب‌های دانشگاه شریف و خیابان‌های اطراف آن منتشر شد که در حمایت از دانشجوها بوق اتومبیل‌ها را به صدا درآورده و شعار می‌دادند.

در پی بحرانی شدن وضعیت دانشگاه شریف، ویدیوی اختصاصی که از جلسه‌ی محمدعلی زلفی، وزیر علوم، با دانشجویان دانشگاه شریف منتشر شده که نشان می‌دهد او دانشجویانی را که از حمله‌ی نیروهای امنیتی خشمگین‌اند تهدید می‌کند و می‌گوید: «این‌طور نیست که شما هر چه از دهانتان درمی‌آید بگویید و هزینه هم نداشته باشد.»

زلفی افزود: «شما با اعتصاب دارید بودجه بیت‌المال را از بین می‌برید.»

وزیر علوم خطاب به دانشجویی که از او درباره‌ی دانشجویان زندانی سؤال پرسید گفت: «آن دیگر وظیفه ما نیست.»

ساعتی بعد، مدیریت دانشگاه شریف در بیانیه‌ای اعلام کرد از دوشنبه «تا اطلاع ثانوی» تمام کلاس‌های این دانشگاه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. همچنین تنها دانشجویان مقطع دکتری اجازه تردد به دانشگاه را دارند و دانشجویان کارشناسی ارشد برای ورود، باید به سامانه دانشگاه درخواست دهند.

در ادامه‌ی این گزارش‌ها آمده است که دانشجویان بازداشت شده در دانشگاه شریف به پادگان یگان امداد در افسریه منتقل شده‌اند.

همزمان گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از ادامه‌ی اعتراضات و درگیری‌ها در دیگر دانشگاه‌ها و شهرهای ایران حاکی است.

/ا.م