رئیسی و پوتین بر تداوم و تقویت روابط ایران روسیه تأکید کردند

آمریکا و کشورهای اروپایی ایران را به ارسال پهپاد و موشک به روسیه برای استفاده از آن‌ها در جنگ اوکراین متهم می‌کنند
ابراهیم رئیسی و ولادمیر پوتین، روسای جمهوری ایران و روسیە
ابراهیم رئیسی و ولادمیر پوتین، روسای جمهوری ایران و روسیە

اربیل (کوردستان۲۴)- ولادیمیر پوتین و ابراهیم رئیسی در میان انتشار اخبار مربوط به ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه، بر تقویت همکاری‌های دو کشور تأکید کردند

براساس بیانیه‌های دفاتر ریاست جمهوری ایران و روسیه، روسای جمهور دو کشور روز شنبه ٢١ آبان در تماسی تلفنی بر تداوم و تعامل دو کشور در امور سیاسی، تجاری و اقتصادی، ازجمله حمل‌ونقل لجستیک تأکید کردند. 

دفتر ریاست جمهوری ایران گزارش کرد که ابراهیم رئیسی با اشاره به افزایش رفت‌وآمدهای دیپلماتیک و اقتصادی میان دو کشور، رایزنی‌های سیاسی و اقتصادی را در ارتقای سطح روابط و تقویت همکاری‌های فی‌مابین حائز اهمیت دانست.

سه روز پیش از این گفتگوی تلفنی، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه در تهران با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی دیدار کرد.

رایزنی‌ها میان ایران و روسیه در حالی شدت گرفته است که کشورهای غربی ایران را به ارسال پهپاد و موشک به روسیه برای استفاده از آن‌ها در جنگ اوکراین خبر می‌دهند. اما حسین امیرعبداللهیان وزیر امور رخارجه‌ی ایران اخیراً اعلام کرد که ایران پیش از جنگ اوکراین تعدادی پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است.

بااین‌حال آمریکا و کشورهای اروپایی در تدارک اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به خاطر ارسال تسلیحات نظامی به روسیه هستند

/ا.م