بیگرد طالبانی: محصولاتی را تولید می‌کنیم که قبلا قادر به تولید آن نبوده‌ایم

"طرح راهبردی آگروتک ٢٥٠٠ فرصت شغلی ایجاد می‌کند"
گذاشتن سنگ بنای طرح راهبردی آگروتک در زاخو
گذاشتن سنگ بنای طرح راهبردی آگروتک در زاخو

اربیل (کوردستان٢٤) – وزیر کشاورزی و منابع آبی اقلیم کوردستان، می‌گوید که با بهره‌برداری طرح راهبردی (آگروتک)، می‌توان محصولاتی را تولید کرد که تاکنون تولید آنها در اقلیم کوردستان مقدور نبوده است.

امروز یکشنبه، سنگ بنای طرح راهبردی (آگروتک) در واحد اداری مستقل زاخو، گذاشته شد.

بیگرد طالبانی، وزیر کشاورزی و منابع آبی اقلیم کوردستان، در مراسم افتتاح این طرح اعلام کرد که این طرح کشاورزی، از سوی شرکت (ان آر سی او) و با همکاری دولت امارات متحده عربی، اجرایی می‌شود و در آن با استفاده از سیستم هیدروپونیک، میزان استفاده از آب برای تولید محصولات کشاورزی، ٧٥ درصد کاهش می‌یابد.

وی افزود؛ همچنین فرصت مناسبی برای کسب مهارت توسط کارگران و کارکنان است، به طوریکه قادر به تولید محصول به شیوه جدید خواهند شد.

خانم طالبانی، تاکید کرد که در طرح ١٢ شیوه تحقیقاتی کشاورزی به کار گرفته می‌‌شوند و تاثیر بسزایی در توسعه بخش کشاورزی، تامین امنیت خوراک و تقویت زیرساخت اقتصادی خواهد داشت.

وزیر کشاورزی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری این طرح، می‌توان محصولاتی را تولید کرد که تاکنون تولید آنها در اقلیم کوردستان مقدور نبوده است، تاکید کرد که ٢٥٠٠ فرصت شغلی را برای کشاورزان و دانش‌آموختگان بخش کشاورزی ایجاد می‌کند.

گوهدار شیخو، مدیر اداره کشاورزی زاخو به کوردستان٢٤ گفت که بازاریابی یکی دیگر از اولویت‌های این طرح است و هدف آن است که محصولات کشاورزی اقلیم کوردستان به برند جهانی تبدیل شوند.

و نیز یادآور شد که در تمامی روند تولید، از انرژی خورشیدی استفاده می‌شود و تمرکز بسیاری بر بالابردن کیفیت محصولات خواهند داشت.

این طرح در زمینی با مساحت هزار هکتار و هزینه کردن مبلغ چهار میلیارد و سیصد و پنج میلیون دینار، در دشت سندیان اجرایی می‌‌شود.

ب.ن