ترکیه اردوگاه محل نگهداری بقایای داعش در سوریه را مورد حمله‌ی هوایی قرار داد

گفته می‌شود تعدادی از بقایای داعش که در این اردوگاه نگهداری می‌شوند همزمان با این حملات از اردوگاه فرار کرده‌اند

اربیل(کوردستان ۲۴)- دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش کرد که هواپیماهای جنگی ترکیه در دو حمله جداگانه اردوگاه الهول را بمباران کردند

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، جنگنده‌های ترکیه روز چهارشنبه ٢آذر ۱۴۰۱، نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک را در حومه‌ی اردوگاه الهول بمباران کردند. این نیروها از اردوگاه هول حفاظت می‌کنند. بازماندگان داعش در این اردوگاه نگهداری می‌شوند.

بر اساس گزارش‌ها تعدادی از خانواده‌های داعش هنگام این حملات از اردوگاه گریخته‌اند.

مظلوم عبدی، فرماندهی کل نیروهای سوریه دموکراتیک گفت "ما در انفجار اخیر  استانبول دست نداشته‌ایم" و عملیات با ائتلاف بین‌المللی را به حالت تعلیق درآورد.

عبدی از ارتش سوریه خواست تا در کنار آنها علیه ترکیه بجنگند و تأکید کرد که سیاست دولت سوریه در قبال حملات ترکیه ضعیف است.

اردوگاه الهول که از سوی نیروهای سوریەی دمکراتیک اداره می‌شود، در جنوب شهرک هول  در استان حسکه در  "روژآوا" (کوردستان سوریه) واقع شده است و خانواده‌های بقای داعش بالغ بر ۱۸ هزار نفر در آن نگهداری می‌شوند که نیمی از جمعیت آن زیر ۱۸ سال و اکثراً عراقی هستند.

این حملات پس از انفجاری در خیابان استقلال استانبول انجام شد که در ۱۳ نوامبر گذشته شش نفر کشته و بیش از ۸۰ نفر زخمی برجای گذاشت. وزارت کشور ترکیه پ.ک.ک و احزاب اقماری آن را عامل این انفجار معرفی کرد.

/ا.م