مجلس ملی فرانسه به اتفاق آراء قطعنامه‌ای در حمایت از مردم ایران تصویب کرد

وزیر خارجه‌ی فرانسه در نشست مجلس این کشور از تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داد
مجلس ملی فرانسه
مجلس ملی فرانسه

اربیل(کوردستان ۲۴)- مجلس ملی فرانسه روز دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱،  به‌اتفاق آرا قطعنامه‌ای را در حمایت از مردم ایران به تصویب رساند و کلیه‌ی محدودیت‌ها علیه حقوق و آزادی‌های زنان این کشور را محکوم کرد.

به گزارش رادیو فرانسه، پیش از رأی‌گیری، نمایندی ایرانی‌تبار حزب "رنسانس"، آدریین قمی، از نمایندگان مجلس ملی فرانسه خواست که با تصویب قطعنامه‌ی پیشنهادی این حزب پیام قدرتمندی در حمایت از مبارزات مردم ایران بفرستند.

در پاسخ به این درخواست ۱۴۹ نمایندی حاضر در مجلس فرانسه به‌اتفاق آراء به قطعنامه‌ی پیشنهادی رأی مثبت دادند و در پایان رأی‌گیری به پا خاسته و در حمایت از مبارزه مردم ایران کف زدند.

وزیر امور خارجه فرانسه، کاترین کولونا، که در این نشست مجلس ملی فرانسه حضور داشت با یادآوری شعار محوری "زن، زندگی، آزادی" در تظاهرات‌های خیابانی ایران گفت که بیش از ۴۰۰ نفر از معترضان تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. او گفت: وضعیت اقتضاء می‌کند که رفتاری مسئولانه در حمایت از مردم ایران اتخاذ کنیم.

کولونا، با اشاره به دو رشته تحریم‌های اتحادیه‌ی اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران، افزود که تحریم‌های تازه‌ای در راه‌اند و قرار است در نشست آتی وزرای امور خارجه‌ی کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا در دوازدهم دسامبر آینده به تصویب برسند.

مصوبه‌ی مجلس ملی فرانسه "به شدیدترین نحو سرکوب خشن و گسترده‌ی تظاهرکنندگان بی‌دفاع در ایران و به‌کارگیری شکنجه علیه آنان را محکوم و حمایت خود را از مردم این کشور برای دستیابی به دموکراسی و رعایت حقوق و آزادی‌های اساسی اعلام می‌کند. این مصوبه همچنین خواستار آزادی فوری هفت شهروند فرانسوی شده است که به‌طور خودسرانه در ایران زندانی هستند.

/ا.م