مسرور بارزانی و نماینده‌ی اتحادیه‌ی اروپا بر تقویت روابط دوجانبه تأکید کردند

تورکیلد بیوک به‌عنوان رئیس جدید نمایندگی اتحادیه‌ی اروپا در اقلیم کوردستان معرفی شد

اربیل(کوردستان ۲۴)- مسرور بارزانی نخست‌وزیر و ویلا واریولا سفیر اتحادیه‌ی اروپا در عراق فدرال در مورد توسعه‌ی همکاری و هماهنگی بین اقلیم کوردستان و اتحادیه‌ی اروپا گفتگو و تبادل‌نظر کردند.

به گزارش پایگاه خبری اقلیم دولت اقلیم کوردستان، مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کوردستان روز سه‌شنبه۲۲ آذر۱۴۰۱ در اربیل با ویلا واریولا سفیر اتحادیه‌ی اروپا در عراق دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور "تورکیلد بیوک" رئیس جدید دفتر اتحادیه‌ی اروپا در اقلیم کوردستان برگزار شد، نخست‌وزیر ضمن تبریک مأموریت ریس جدید دفتر اتحادیه‌ی اروپا، رأی او آرزوی موفقیت کرد.

موضوع اصلی این نشست توسعه همکاری‌ها و هماهنگی بین اقلیم کوردستان و اتحادیه اروپا به‌ویژه حمایت از اصلاحات کابینه نهم درزمینه‌ی تنوع در منابع اقتصادی، حمایت از بخش کشاورزی و یافتن بازارهای خارجی صادرات محصولات کوردستان بازارهای اروپایی بود. همچنین اهمیت اصلاح نظام بانکی کوردستان و فرصت‌های همکاری اتحادیه‌ی اروپا در این راستا موردگفتگو قرار گرفت.

در بخشی دیگر از این گفتگوها، حل‌وفصل مشکلات اقلیم کوردستان و دولت فدرال بر طبق  قانون اساسی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

مسرور بارزانی در این مورد بار دیگر بر تمایل اقلیم کوردستان برای حل‌وفصل مشکلات تأکید کرد و گفت: تخصیص حقوق و امتیازات مالی اقلیم کوردستان در قانون بودجه فدرال سال ۲۰۲۳ به‌صورت عادلانه و با توجه به جمعیت اقلیم کوردستان و دولت فدرال، آغاز خوبی در راستای حل اساسی همه‌ی مشکلات میان اقلیم کوردستان و دولت فدرال خواهد بود.

/ا.م