وزیر ارتباطات خبر پذیرش شروط ایران توسط اینستاگرام و واتس‌اپ را رد کرد

یکی از نمایندگان مجلس از احتمال همکاری واتساپ با ایران خبر داده بود

اربیل(کوردستان ۲۴)- وزیر ارتباطات ایران گزارش‌ها درباره‌ی پذیرفته شدن شروط جمهوری اسلامی توسط شرکت آمریکایی متا برای رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ را تکذیب کرد و آن‌ها را «گمانه‌زنی» خواند.

عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه گفت که شروط ایران برای رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ برای شرکت متا ارسال شده، اما این شرکت هنوز پاسخی نداده است.

شرکت متا، علاوه بر اینستاگرام و واتس‌اپ، مالک شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک نیز هست.

روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی هفته‌ێ گذشته اعلام کرد که در نامه‌ای به شرکت متا از آن‌ها خواسته تا ظرف ۱۰ روز نماینده‌ای را در ایران معرفی کنند.

جواد نیک‌بین نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه‌ی گذشته به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «طبق گزارش‌های داده شده، به احتمال زیاد اینستاگرام و واتس‌اپ به ایران می‌آیند و تا جایی که مطلع هستم به‌اجمال شرایط ایران را قبول کردند.» وزیر ارتباطات ایران یک روز پس از اظهارنظر این نماینده گفت: «واتس‌اپ و اینستاگرام در کشورهایی که پلتفرم غالب هستند، به درخواست آن کشور دفتر داشته و قواعد آن کشور را می‌پذیرند. نامه را مرکز ملی زده است و من صبح از آنها سؤال کردم که گفتند هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم و آنچه از سوی یک نماینده مجلس مطرح شده، حدس و گمان است.»

در پی آغاز دور جدید اعتراض‌ها در ایران، شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام و برنامه‌ی پیام‌رسان واتس‌اپ فیلتر شدند.

/ا.م