ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا: از ادامه‌ی عملیات مشترک علیه داعش خبر داد

اربیل (کوردستان ۲۴)– فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای آمار تلفات داعش در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد

در این بیانیه آمده است که در سال ۲۰۲۲، این نیروها ۳۱۳ عملیات علیه داعش انجام  داده‌اند که ۱۰۸ عملیات در سوریه و ۱۹۱ عملیات در عراق انجام گرفته است.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که در جریان عملیات مشترک در عراق ۲۲۰ نفر از سرکردگان و اعضای داعش را کشته و ۱۵۹ تن دیگر از این عناصر را دستگیر شده‌اند.

بر طبق بیانیه‌ی فرماندهی مرکزی آمریکا، این نیروها در سوریه ۴۶۶ تن از عناصر داعش کشته کشته و ۲۱۵ نفر را دستگیر کرده‌اند..

در ادامه‌ی این بیانیه‌ی آمده است که بیش از 10 هزار تن از اعضا و سرکردگان داعش در سوریه و بیش از ۲۰ هزار نفر در عراق در زندانی  هستند.

فرماندهی مرکزی آمریکا بر لزوم تضعیف داعش در سال ۲۰۲۲ تأکید کرد و گفت: عملیات مشترک تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت و هنوز کارهای زیادی برای انجام دادان با نیروهای مشترک در عراق و سوریه وجود دارد.

به گفته‌ی فرماندهی مرکزی آمریکا، در عملیات سال ۲۰۲۲ نیروهای آنان دچار تلفات جانی نشده‌اند.

در مورد اردوگاه الهول نیز فرماندهی مرکزی گفت که بیش از ۲۵ هزار نفر از فرزندان کودک اعضای داعش در این اردوگاه هستند که به هدف اصلی این سازمان تبدیل شده‌اند.

اردوگاه "الهول" در سوریه در 45 کیلومتری شرق حسکه واقع‌شده که و بزرگ‌ترین اردوگاه بستگان عناصر داعش به حساب می‌آید.

راشل جفکوت، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، روز سه شنبه ۶ دی‌ماه به کوردستان ۲۴ گفت که داعش کاملاً ضعیف شده است و هیچ سرپناهی برای آن باقی نمانده است و ما در گذشته آن را شکست داده‌ایم و اکنون تنها تحرکاتی به‌منظور بر هم زدن امنیت عراق انجام می‌دهد.

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش گفت: ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در سال ۲۰۲۳ به همکاری با ارتش عراق، نیروهای پیشمرگه در اقلیم کوردستان و نیروهای سوریه‌ی دموکراتیک در سوریه برای مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی در خصوص توانایی نیروهای پیشمرگ تأکید کرد که نیروهای پیشمرگ از توانایی و تجربه‌ی بسیاری برخوردار هستند و در گذشته نقش بسزایی در مبارزه با تروریسم داشته‌اند، بنابراین اکنون توانایی شکست حملات داعش را دارند..

جفکوات گفت: «نیروهای پیشمرگه قوی و قابل‌اعتماد هستند و روابط ما بر این اساس بوده است».

/ا.م