مسرور بارزانی و فرمانده‌ی کل نیروهای ائتلاف در عراق و سوریه در مورد تحولات منطقه گفتگو کردند

ژنرال ماتیو مک فارلین آلبوم عکس و سخنرانی‌های مارتین لوترکینگ را به مسرور بارزانی اهداء کرد

اربیل(کوردستان ۲۴)- مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کوردستان با ژنرال متیو مک فارلین، فرماندهی کل نیروهای ائتلاف در عراق و سوریه دیدار کرد.

به گزارش بسایت رسمی دولت اقلیم کورستان، در این دیدار آخرین تحولات عراق و منطقه، ادامه‌ی حمایت از نیروهای پیشمرگه در مبارزه با تروریسم و تهدید تروریست‌های داعش و اهمیت حفظ امنیت مرزها موردبحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار ژنرال متیو مک فارلین پیشرفت همکاری‌های امنیتی و هماهنگی بین نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق در مبارزه با تروریسم به ویژه در سال گذشته را مورد تاکید قرار داد و بر اهمیت ارتقای این هماهنگی برای پر کردن خلاء امنیتی در حوزه‌های اصل ۱۴۰ قانون اساسی تأکید کرد.

نخست‌وزیر از حمایت مستمر ایالات‌متحده و نیروهای ائتلاف از پیشمرگه در مبارزه با تروریسم و روند اصلاحات در وزارت پیشمرگه تقدیر کرد.

مسرور بارزانی در این دیدار نتایج سفر به بغداد و دیدار با نخست‌وزیر به‌ویژه توسعه‌ی همکاری‌ها و هماهنگی‌های امنیتی میان نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق را به اطلاع هیئت مهمان رساند.

در پایان این دیدار، ژنرال متیو مک فارلین، فرمانده‌ی کل نیروهای ائتلاف در عراق و سوریه، آلبومی از عکس‌ها و سخنرانی‌های مارتین لوتر کینگ، فعال آمریکایی را به مسرور بارزانی، نخست‌وزیر این کشور اهدا کرد.

/ا.م