مدیریت مبارزه با مواد مخدر: در مدت سه ماه ١٠٨ قاچاقچی دستگیر شده‌اند

"بیش از ٣٦٣ هزار کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شده است"
بخش عمده‌ای از مواد مخدر ضبط شده در داخل بطری گاز جاسازی شده‌اند
بخش عمده‌ای از مواد مخدر ضبط شده در داخل بطری گاز جاسازی شده‌اند

اربیل (کوردستان٢٤) –  سازمان مبارزه با مواد مخدر اقلیم کوردستان در طول سه ماه بیش از ٣٦٣ هزار کیلوگرم مواد مخدر، کشف و ضبط کرده است.

شورای امنیت اقلیم کوردستان، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای سازمان مبارزه با مواد مخدر از ٢١ نوامبر ٢٠٢٢ تا ٢١ ژانویه ٢٠٢٣، ١٠٨ قاچاقچی مواد مخدر و ١٩٦ نفر معتاد به مواد مخدر را دستگیر کرده‌اند.

 در بیانیه آمده است که همچنین ٣٦٣ هزار و ٤٣٢ کیلوگرم ماده مخدر، ٨١ نوار قرص، ١٢٧ بطری گاز وسایل خنک کننده حاوی ٦٤١ کیلو گرم مایع دربرگیرنده ٧٥ درصد کریستال و ١١ هزار و ٨٠٠ کیلوگرم چای خشک مخلوط با ماده مخدر آمفتامین را کشف و ضبط کرده‌اند.

بیانیه خاطرنشان کرده که بخش عمده‌ای از مواد مخدر ضبط شده در داخل بطری گاز و وسایل مکانیکی و محموله‌های تخمه و چای جاسازی شده‌اند.

این در حالی است که رسانه‌های عراقی گزارش داده‌اند؛ مناطق هم مرز با ایران، به مسیرهای اصلی قاچاق مواد مخدر، از جمله متامفتامین کریستال، تبدیل شده‌اند.

به گفته مقام‌های امنیتی عراق، بیشتر مواد مخدر معدوم شده، از مرزهای ایران و مقادیری نیز از کشورهای لبنان و سوریه وارد عراق شده‌اند.

اگرچه گفته می‌شود که قاچاقچیان مواد مخدر از عراق به عنوان محل ترانزیت استفاده می‌کنند، اما گزارش‌ها حاکی از آنند که در سال‌های اخیر، فروش و مصرف مواد مخدر نیز در این کشور رایج شده است.

ب.ن