دیندار زیباری از پارلمان آلمان قدردانی کرد

"جنایتکاران داعش به جرم نسل‌کشی ایزدی‌ها در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شوند"
دیندار زیباری، هماهنگ کننده امور بین‌المللی دولت اقلیم کوردستان
دیندار زیباری، هماهنگ کننده امور بین‌المللی دولت اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – هماهنگ کننده امور بین‌المللی دولت اقلیم کوردستان، خواستار محاکمه جنایتکاران داعش در دادگاه‌های بین‌المللی شد.

دیندار زیباری، هماهنگ کننده امور بین‌المللی دولت اقلیم کوردستان، امروز سه‌شنبه در یک نشست رسانه‌ای، به رسمیت شناختن کشتار کوردهای ایزدی به عنوان نسل‌کشی در پارلمان آلمان را ارج نهاد.

وی تاکید کرد که بایستی جنایتکاران سازمان تروریستی داعش به جرم نسل‌کشی کوردهای ایزدی در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شوند.

آقای زیباری همچنین خواستار اجرای توافق‌نامه عادیسازی اوضاع شنگال شد که با اجرای آن هزاران آواره ایزدی، امکان بازگشت به زادگاه خود را خواهند داشت.

روز ١٩ ژانویه، پارلمان آلمان طی نشستی با اکثریت آرا، کشتار کوردهای ایزدی به دست داعشی‌ها در سال ٢٠١٤ را به عنوان نسل‌کشی به رسمیت شناخت.

به دنبال آن آنالینا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در حساب توییتری خود پیامی منتشر کرد و نوشت:" سه سال پیش، زنان ایزدی را در شمال عراق دیدم؛ ربوده شده، به بردگی کشانده شده و مورد تجاوز قرار گرفته بودند، هنوز رنج‌‌های آنان را فراموش نکرده‌ام".

خانم بائربوک خاطرنشان کرد:"ما می‌دانیم که هیچ تصمیم پارلمانی نمی‌تواند به رنج آنان پایان بخشد، اما عمیقا معتقدم که این تصمیم تغییری ایجاد خواهد کرد و اقدامی سرنوشت‌ساز است در مسیر اجرای عدالت".

وزیر امور خارجه آلمان، کشورش را بزرگترین مامن برای جامعه ایزدی‌ها در جهان توصیف کرد.

ب.ن