یک کمیته ویژه برای رویارویی با پیامدهای احتمالی زلزله در اقلیم کوردستان تشکیل شد

"بر اجرای کامل مقررات ایمنی در اسرع وقت تاکید شده است"
نشست ریبر احمد، وزیر امور داخلی اقلیم کوردستان با جهات مربوطه برای رویارویی با پیامدهای زلزله
نشست ریبر احمد، وزیر امور داخلی اقلیم کوردستان با جهات مربوطه برای رویارویی با پیامدهای زلزله

اربیل (کوردستان٢٤) – وزارت امور داخلی اقلیم کوردستان، یک کمیته ویژه برای رویارویی با پیامدهای احتمالی زلزله در اقلیم، تشکیل داد.

ریبر احمد، وزیر امور داخلی اقلیم کوردستان، امروز سه‌شنبه با تیم امدادرسانی دولت اقلیم که برای کمک به زلزله‌زدگان به ترکیه و سوریه رفته بودند، نشست برگزار کرد.

در این نشست، تیم امدادرسانی ملاحظات و پیشنهادات خود را درباره رویارویی با پیامدهای وقوع حوادث طبیعی احتمالی به ویژه زلزله در اقلیم کوردستان، مطرح کردند.

پس از نشست، سرهنگ سرکوت کارش، عضو ارشد تیم امدادرسانی، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که در دیدار با وزیر امور داخلی با حضور مدیریت‌های بحران و دفاع مدنی، شرایط را از لحاظ ایمنی ارزیابی کرده و پیشنهادات و ملاحظات خود را برای رویارویی با هر احتمالی، ارایه کرده‌اند.

وی افزود که وزیر امور داخلی بر اجرای کامل مقررات ایمنی در اسرع وقت تاکید نموده و کلیه ابزارهای لازم برای انجام وظیفه را در اختیار قرار داده‌اند.

همچنین تاکید کرد که یک کمیته ویژه برای بررسی وضعیت ایمنی ساختمان‌ها در برابر حوادث تشکیل شده و این کمیته پس از ارزیابی، گزارش خود را به وزیر امور داخلی ارایه خواهد کرد تا بر مبنای آن اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شوند.

پس از وقوع زلزله مهیب اخیر در ترکیه، مقامات اقلیم کوردستان در همسایگی آن کشور، تمهیدات جدیدی برای مقابله با پیامد‌های زلزله احتمالی در پیش گرفته‌اند.  

ب.ن