احمد الظاهری: اقلیم کوردستان و امارات یک جهش اقتصادی بزرگ داشته‌اند

"در آینده روابط اقتصادی اقلیم و امارات بیشتر توسعه می‌یابد"
احمد الظاهری، سرکنسول امارات متحده عربی در اقلیم کوردستان
احمد الظاهری، سرکنسول امارات متحده عربی در اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – سرکنسول امارات در اقلیم کوردستان با اشاره به سفر اخیر رئیس اقلیم به آن کشور، تاکید کرد که اقلیم و امارات با اجرای تعدادی طرح، یک جهش اقتصادی بزرگ داشته‌اند.

احمد الظاهری، سرکنسول امارات متحده عربی در اقلیم کوردستان، در حاشیه سفر روز پنجشنبه نچیروان بارزانی به امارات، درباره اهمیت سفر، به فرستاده کوردستان٢٤ به ابوظبی گفت که سفرهای مداوم مقامات اقلیم کوردستان به امارات، نتایج مثبتی بر تقویت روابط فی‌مابین خواهند داشت.

وی افزود کە اقلیم و امارات با اجرای تعدادی طرح یک جهش اقتصادی بزرگ داشته‌اند "از جمله طرح امنیت غذایی و پیشبینی می‌کنیم در آینده همکاری‌های اقتصادی بیشتری بین اقلیم و امارات انجام شوند".

الظاهری تاکید کرد:" امروزه اقلیم کوردستان به عنوان مهمترین بخش عراق شناخته شده و سفر جناب رئیس اقلیم به امارات با اهداف اقتصادی انجام شده و بر ارتقای میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های اماراتی در آینده‌ای نزدیک در اقلیم کوردستان، تاثیرگذار خواهد بود".

همچنین یادآور شد که امارات از وارد کنندگان طراز اول محصولات کشاورزی اقلیم کوردستان است " و این خود موجب حمایت بیشتر از راهبرد امنیت غذایی و متنوع‌سازی تولید خواهد شد".

سرکنسول امارات در اقلیم کوردستان پیشبینی کرد که در آینده روابط اقتصادی اقلیم کوردستان و امارات متحده، بیشتر توسعه یابد.

ب.ن