مسرور بارزانی: با احترام و عزت یاد شهدای بمباران شیمیایی حلبچه را گرامی می‌داریم

"هنوز رنج قربانیان جنایات رژیم سابق عراق پایان نیافته است"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – نخست وزیر اقلیم کوردستان به مناسبت سی‌وپنجمین سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه، پیامی منتشر کرد.

متن پیام مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان در سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه:

امروز با احترام و عزت، یاد شهدای ستمدیده بمباران شیمیایی حلبچه را گرامی می‌داریم که در جنایتی وحشتناک قربانی شدند، یاد آنها در خاطره و وجدان مردم کوردستان و جهان همیشه زنده می‌ماند.

در این مناسبت غم‌انگیز تصمیم دولت فدرال را برای تبدیل حلبچه به استان، ارج می‌نهیم، امری که سال‌هاست در پارلمان کوردستان تصویب شده است. در این مناسبت تاسفبار تاکید می‌کنیم که لازم است دولت فدرال به مسئولیت اخلاقی خود عمل کند و همانطور که در قانون اساسی آمده است به نحو احسن خسارات وارده به بستگان شهدای حلبچه و عملیات انفال و همه آسیب دیدگان و قربانیان سیاست‌های رژیم بعث را جبران کند، در سفر اخیر نخست وزیر محترم فدرال به اقلیم کوردستان، بر اهمیت اجرای آن ماده قانونی تاکید کردیم.

اگرچه ٣٥ سال از آن جنایت می‌گذرد، اما متاسفانه هنوز زخم بستگان شهدا و آسیب دیدگان بمباران شیمایی حلبچه التیام نیافته و رنج قربانیان جنایات رژیم سابق عراق پایان نیافته است، به همین دلیل همه ما، به ویژه دولت فدرال و جامعه بین‌الملل وظیفه داریم که خدمات شایسته‌تر به مردم مقاوم و فداکار حلبچه، شهر شهیدان و مرکز روشنفکران و علما و عرفای معروف کوردستان ارایه کنیم و آن شهر را آبادتر سازیم.

همچنین بر یک حکمرانی پاک و بی‌آلایش و به دور از دخالت شخص و حزب تاکید داریم به نحوی که از خدمتگذاری بیشتر نهادهای رسمی دولت به مردم ستمدیده حلبچه ممانعت نشود.

درود بر روح پاک شهدای حلبچه و همه شهدای کوردستان

مسرور بارزانی

نخست وزیر دولت اقلیم کوردستان

ب.ن