مسرور بارزانی: رسانه‌ها نباید به بستری برای نشر افکار افراطی، تحریک خشونت و توهین به مردم، ارزش‌ها و نمادهای ملی تبدیل شوند

روز ٢٢ آوریل امسال با ۱۲۵مین سالگرد انتشار اولین شماره‌ی اولین شماره‌ی روزنامه‌ی کورستان برابر است

اربیل (کوردستان ۲۴)-مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کوردستان در پیامی به مناسبت ۱۲۵مین سالگرد انتشار اولین شماره‌ی روزنامه‌ی کوردستان و روز روزنامه‌نگاری کوردی گفت که رسانه‌ها نباید به بستری برای انتشار افکار افراطی و تحریک خشونت و توهین به مردم تبدیل شوند.

نخست‌وزیر در این پیام تصریح کرد که امیدوارم خبرنگاران و اصحاب رسانه در کوردستان برای ارتقا و تقویت آشتی اجتماعی و فرهنگی، همزیستی دینی و قومی، توجه به مسائل ملی و حمایت از تمامیت اقلیم کردستان تلاش کنند.

متن پیام مسرور بارزانی نخست‌وزیر:

روز روزنامه‌نگاری در کوردستان و سالروز انتشار اولین شماره‌ی روزنامه‌ی "کوردستان" از سوی روانشاد میر مقداد مدحت بدرخان و سالروز تأسیس اتحادیه‌ی روزنامه‌نگاران کوردستان را صمیمانه به روزنامه‌نگاران کوردستان تبریک می‌گویم و پیشرفت و موفقیت روزافزون برایشان آرزو می‌کنم.

جنبش روزنامه‌نگاری، آزادی  ابراز عقیده و کار رسانه‌ای در اقلیم کوردستان در حال توسعه و شکوفایی مداوم است و دولت اقلیم کوردستان به حمایت از آزادی مطبوعات و ایجاد محیطی سالم برای روزنامه‌نگاران در جهت انجام دادن کار آزادانه در چارچوب قوانین قابل‌اجرا، اخلاق روزنامه‌نگاری و استانداردهای بین‌المللی ادامه خواهد داد.

امیدوارم روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه‌های کوردستان برای ارتقا و حفظ آشتی اجتماعی و فرهنگی، همزیستی دینی و قومی، توجه به مسائل ملی و دفاع از تمامیت اقلیم کوردستان به‌عنوان یک کیان قانونی و مایه‌ی امید همه کوردها تلاش کنند.

امیدوارم هدف اصلی خبرنگاران کورد انتقال حقایق، اطلاعات موثق و متوازن، خدمت به مردم و شهروندان کوردستان و دفاع از حقوق مردم کوردستان باشد. رسانه‌ها نباید به بستری برای نشر افکار افراطی، تحریک خشونت و توهین به مردم، ارزش‌ها و نمادهای ملی تبدیل شوند.

به همین مناسبت یاد و خاطره همه‌ی روزنامه‌نگار، نویسندگان و روشنفکران کورد را که با اندیشه و آثار خود به زبان و فرهنگ کوردی و آرمان مشروع مردم کوردستان خدمت کردند و جان خود را در این راه فدا کردند، با احترام و قدردانی گرامی می‌داریم.

مسرور بارزانی

نخست‌وزیر دولت اقلیم کردستان