ارتش عراق بار دیگر بر فشار به کشاورزان کورد افزوده است

ارتش عراق اجازه نمی‌دهد کشاورزان اصیل کورد منطقه‌ی سرگران در استان کرکوک روی زمین‌های خود کار بکنند

اربیل (کوردستان ۲۴)- فرمانده لشکر هشتم ارتش عراق بار دیگر به کشاورزان پنج روستای منطقه‌ی "سرگران" هشدار داد که از فعالیت‌های کشاورزی خودداری کنند و هرکس این هشدار را رعایت نکند دستگیر خواهد شد.

محمد امین، نماینده‌ی کشاورزان روز پنجشنبه ١١خرداد به کوردستان ۲۴ گفت که فرمانده لشکر هشتم ارتش عراق به آنها گفته است که فوراً تمام فعالیت‌های کشاورزی در روستاهای "پلکانه گابلک، خرابه، شانغه و سربه‌شاخ" را متوقف کنند و هرکس با این هشدار مخالفت کند، دستگیر خواهد شد.

نماینده کشاورزان گفت: پس از تلاش و فشار زیاد نمایندگان کورد در بغداد در دو هفته گذشته، توانستند زمین‌های خود را برداشت کنند، اما این تصمیم ارتش عراق بار دیگر موانعی را برای کشاورزان کورد در منطقه ایجاد می‌کند.

وی گفت که اگر مشکل حل نشود، کشاورزان کورد متحمل خسارات زیادی خواهند شد، زیرا زمین‌های خود را زیر کشت محصولات کشاورزی گذاشته‌اند و توقف آبیاری باعث خشک شدن محصولات و در نتیجه به خطر افتادن معیشت آنها می‌شود.

نماینده‌ی کشاورزان این منطقه گفت: نمایندگان کورد و رهبری کوردستان باید مداخله کنند و این خیانت ارتش عراق را نپذیرند.

اعراب غیربومی از ابتدای بهار بارها به کشاورزان کورد در روستاهای منطقه‌ی سرگران حمله کردند و با حمایت ارتش عراق از برداشت، آبیاری و هرگونه فعالیت کشاورزی در مرز جلوگیری می‌کنند.

نمایندگان کورد در بغداد بارها به مقامات بغداد تذکر داده‌اند که از تحرکات ارتش عراق جلوگیری کنند. در پی این تذکرات ارتش عراق چند روزی از شدت فشار کم می‌کند و بار دیگر به حالت اولیه برمی‌گردد.

/ا.م