مسمومیت ناشی از نوشیدنی الکلی دست‌ساز پس از البرز به سایر استان‌ها رسید

پس از انتشار خبر تلفات جانی ناشی از مصرف الکل در استان البرز گزارش‌های مشابهی از دیگر استان‌ها منتشر شده است
مشروبات الکلی دست‌ساز در ایران
مشروبات الکلی دست‌ساز در ایران

اربیل (کوردستان ۲۴)– هم‌زمان با روند افزایشی آمار مرگ و مسمومیت ناشی از مصرف مشروب الکلی دست‌ساز در استان البرز، خبرهایی از مسمومیت‌های مشابه دست‌کم در دو استان دیگر منتشر شده است.

خبرگزاری مهر در آخرین گزارش از آمار قربانیان الکل دست‌ساز در استان البرز، روز چهارشنبه، ۳۱ خرداد، به نقل از رئیس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد که آمار فوتی‌ها به ۱۵ نفر و آمار مسمومان به ۱۸۰ نفر رسیده است.

جلال جلالت، سرپرست شبکه‌ی بهداشت و درمان سردشت آذربایجان غربی، روز چهارشنبه اعلام کرد که هفت نفر بر اثر مصرف الکل دست‌ساز در این شهرستان مسموم و بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش منابع غیر رسمی آمار مسموم‌شدگان ۱۵ نفر است.

محمود حسین پور، رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، نیز روز پنج‌شنبه از مسموم شدن ۱۱ نفر در «حاجی‌آباد» این استان به دنبال مصرف «الکل متانول» خبر داده است.

به گفته حسین‌پور، دو نفر از مسموم‌شدگان در آی‌سی‌یو بستری شده‌اند و سه نفر دیگر با علائم تاری دید و سرگیجه تحت نظر هستند.

رئیس پزشکی قانونی ایران روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد اعلام کرد که سال گذشته، ۶۴۴ نفر در ایران به دلیل مسمومیت الکلی جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد، رشدی ۳۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است.

در ایران خریدوفروش مشروبات الکلی جرم محسوب می‌شود و حکومت این کشور پس از سرنگونی رژیم پادشاهی کارخانه‌های تهیه‌ی مشروبات الکی در این کشورها تعطیل کرده است.

/ا.م