پرزیدنت بارزانی از سفیر انگلیس در عراق استقبال کرد

"برگزاری انتخابات اقلیم کوردستان یک ضرورت است"
پرزیدنت مسعود بارزانی و مایک برایسون ریچاردسون، سفیر انگلیس در عراق
پرزیدنت مسعود بارزانی و مایک برایسون ریچاردسون، سفیر انگلیس در عراق

اربیل (کوردستان٢٤) – پرزیدنت بارزانی در دیدار با سفیر انگلیس در عراق، خواستار تعمیق بیشتر دوستی و روابط بین اقلیم کوردستان و انگلیس شد.

بارگاه بارزانی، در بیانیه‌ای اعلام کرد که پرزیدنت مسعود بارزانی، امروز پنجشنبه در صلاح‌الدین اربیل، از مایک برایسون ریچاردسون، سفیر انگلیس در عراق، استقبال کرده‌اند.

بر پایه بیانیه، در این دیدار که رزی کیو، سرکنسول انگلیس در اقلیم کوردستان نیز در آن حضور داشته است، اوضاع سیاسی عراق و منطقه و روابط بین دولت اقلیم کوردستان و دولت فدرال و ضرورت حل مسائل فی‌مابین و همچنین انتخابات شورای استان‌ها در عراق، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

بیانیه می‌افزاید که در این دیدار همچنین اوضاع داخلی اقلیم کوردستان مورد توجه قرار گرفته و طرفین توافق نظر داشته‌اند که برگزاری انتخابات اقلیم کوردستان بدون ایجاد هیچ مانعی، ضرورتی است در راستای حفاظت از مشروعیت و تقویت روند دموکراسی.

روابط اقلیم کوردستان و انگلیس، از دیگر موضوع‌های مورد گفتگو در این دیدار بوده است.

در بیانیه آمده است که سفیر انگلیس در عراق نیز بر روابط دوستانه و هم‌پیمانی بین انگلیس و اقلیم کوردستان تاکید نموده و پرزیدنت بارزانی ضمن اشاره به روابط دیرین بین مردم کوردستان و انگلیس، خواستار تعمیق بیشتر دوستی و روابط فی‌مابین شده‌اند.

بیانیه همچنین تاکید کرده که دیدار سفیر انگلیس با پرزیدنت بارزانی در حالی انجام شده که ماموریت وی در عراق پایان یافته و به همین مناسبت از جناب پرزیدنت خداحافظی کرده‌ است.

پرزیدنت بارزانی نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های وی در عراق برایش در انجام وظایف جدید، آرزوی موفقیت کرده‌اند.

ب.ن