شورای شهر نشویل آمریکا به اتفاق آرا خواهرخواندگی اربیل را تصویب کرد

بیان سامی عبدالرحمن: خواهرخواندگی اربیل و نشویل یک دستاورد بزرگ برای اربیل و نشویل است
بیان سامی، نماینده‌ی اقلیم کوردستان در آمریکا
بیان سامی، نماینده‌ی اقلیم کوردستان در آمریکا

اربیل (کوردستان ۲۴)- شورای شهر نشویل، در ایالت تنسی آمریکا، با خواهرخوانده شدن این شهر با شهر اربیل در اقلیم کوردستان عراق موافقت کرد.

نشویل به «کوردستان کوچک» شهرت دارد؛ چراکه که بیشترین جمعیت کورد در آمریکا، در این شهر زندگی می‌کنند و به گفته‌ی شهردار نشویل، تعداد آنها به ۲۵ هزار نفر می‌رسد.

بیان سامی عبدالرحمن، نماینده دولت اقلیم کوردستان عراق در آمریکا روز جمعه در توییتی نوشت: شورای شهر نشویل، روز جمعه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ به اتفاق آرا، طرح تبدیل اربیل به دهمین خواهرخوانده‌ی خود را تصویب کرد.

با این تصمیم، اربیل تنها شهر خواهرخوانده‌ی نشویل در خاورمیانه است و روابط و همکاری دو شهر به‌خصوص در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی تقویت خواهد شد.

بیان سامی عبدالرحمن، نماینده‌ی دولت اقلیم کوردستان در آمریکا به کوردستان ۲۴ گفت که خواهرخواندگی بین اربیل و نشویل به‌ویژه درزمینه‌ی دیپلماتیک مهم است و پل بین نشویل و اربیل ساخته خواهد شد، زیرا نشویل بسیار مهم است. وی گفت: در حالی که شهر نشویل به‌عنوان شهر موسیقی شناخته شده است و در حال حاضر یکی از سه شهر مهم اقتصادی در ایالات‌متحده است.

نماینده‌ی دولت اقلیم کوردستان در آمریکا گفت خواهرخواندگی اربیل و نشویل یک دستاورد بزرگ برای اربیل و نشویل است. تأثیر و نقش بیشتری در روابط به‌ویژه روابط فرهنگی خواهد داشت. وی همچنین از تلاش‌های کنسولگری آمریکا در اربیل، وزارت خارجه‌ی آمریکا، نمایندگی اقلیم کوردستان در ایالات‌متحده و شمار دیگری از نهادهای آمریکا و ااقلیم کوردستان در تحقق این موضوع یاد کرد.

/ا.م