گزارش شرکت دیلویت درباره فروش نفت اقلیم کوردستان در سه ماه اول امسال

"بیش از دو میلیارد دلار درآمد داشته است"
یکی از میادین نفتی اقلیم کوردستان
یکی از میادین نفتی اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – یک شرکت‌ پیشتاز حسابداری در جهان، درآمد فروش نفت اقلیم کوردستان در سه ماه اول امسال را بیش از دو میلیارد دلار اعلام کرد.

شرکت دیلویت، از شرکت‌های پیشتاز حسابداری در جهان، گزارش خود را درباره فروش نفت اقلیم کوردستان در سه ماه اول سال میلادی جاری، اعلام کرد.

بر پایه گزارش، اقلیم کوردستان در مدت زمان یاد شده، ٣٦ میلیون ٧٢٣ هزار و ٤٧٥ بشکه نفت به فروش رسانده است. ٣٢ میلیون و ٣٠٧ هزار و ٣٨٢ بشکه صادر شده است. ٤ میلیون و ٣٩ هزار و ٢٣٢ بشکه به تصفیه‌خانه‌ها فرستاد شده و ٣٧٦ هزار و ٨٦١ بشکه در داخل به فروش رفته است.

گزارش همچنین تاکید کرده که درآمد کلی اقلیم کوردستان از فروش نفت صادراتی، دو میلیارد و ١٩٩ میلیون و ٦٨٤ هزار و ٣٩٦ دلار بوده است، با احتساب ٦٧.٦٣٩ دلار برای هر بشکه نفت. و با احتساب ٥٨.٦٣٨ دلار برای هر بشکه نفت، از فروش داخلی نفت نیز ٢٢ میلیون و ٩٨ هزار و ٤٥٦ دلار درآمد داشته است.

شرکت دیلویت، هزینه تولید نفت را نیز در سه ماه اول سال، یک میلیارد و ٢٣٥ میلیون و ١٨٧ هزار و ٢٥٤ دلار اعلام کرده و تاکید نموده که مابقی درآمد حاصله برای دولت ٩٤٦ میلیون و ٤٩٧ هزار و ١٤٢ دلار بوده که برای حقوق کارمندان اقلیم، هزینه شده است.

دیلویت، یک شرکت ارائه دهنده خدمات در زمینه حسابرسی، مشاوره مالی و خدمات مرتبط است که در بیش از ١٥٠ کشور و منطقه جهان خدمات ارائه می‌دهد و دولت اقلیم کوردستان به منظور تحقق شفافیت در امور مالی، حسابرسی به امور نفت خود را به آن واگذار کرده است.

ب.ن