پرزیدنت مسعود بارزان در مراسم روز ملی فرانسه در اربیل شرکت کرد

مراسم روز ملی فرانسه ۱۴ ژوئیه‌ی هرسال در فرانسه و نمایندگی‌های دیپلماتیک این کشور در دیگر کشورها برگزار می‌شود

اربیل (کوردستان٢٣)- پرزیدنت بارزانی در مراسم روز ملی فرانسه در اربیل که هرساله در ۱۴ جولای در فرانسه و نمایندگی‌های دیپلماتیک این کشور در سراسر جهان برگزار می‌شود، شرکت کرد.

سرکنسولگری فرانسه در اربیل عصر امروز (۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳) مراسم ویژه‌ای را برای بزرگداشت روز ملی فرانسه در اربیل برگزار کرد.

در بیانیه‌ی بارگاه بارزانی آمده است پرزیدنت مسعود بارزانی شامگاه جمعه (۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳) در مراسم بزرگداشت روز ملی فرانسه در هتل روتانای اربیل شرکت کرد.

این مراسم به همت سرکنسولگری فرانسه در اربیل برگزار شد که تعداد قابل توجهی از مهمانان داخلی و خارجی در آن حضور داشتند و پرزیدنت بارزانی روز ملی فرانسه را به سرکنسول فرانسه در اربیل تبریک گفت.

این مراسم برای دومین سال متوالی با حضور پرزیدنت بارزانی در اربیل برگزار شد و در در آن بر دوستی تاریخی و روابط مستحکم اقلیم کوردستان و فرانسه تاکید شد.

این مراسم آخرین فعالیت اولیویه دیکوتینی، سرکنسول فرانسه در اربیل بود که چند روز پیش برای خداحافظی با مقامات ارشد دولت اقلیم کوردستان  دیدار کرد.

اولیویه دیکوتینی سرکنسول فرانسه طی سخنانی در این مراسم گفت: «در ۱۴ ژوئیه ۱۷۸۹، مردم پاریس زندان به استیل را تصرف کردند و انقلاب فرانسه که ماه‌ها ادامه داشت، وجود خود را احساس کرد و مردم فرانسه از آن روز تا کنون این روز را که به سنبل انقلاب و ایجاد آزادی، برادری و  یکسانی تبدیل شد به‌عنوان روز جهان فرانسه جشن می‌گیرند.

سرکنسول فرانسه در مورد فعالیت‌های کشورش در اقلیم کوردستان گفت که" پروژه‌ها در  زمینه‌های فرهنگی، صنعتی، کشاورزی، آموزشی، باستان‌شناسی و امنیتی در اقلیم کوردستان از دهوک تا حلبچه، از چمچمال تا آمیدی در حال اجرا هستند.

وی افزود که  "سال گذشته دیدارهای مهمی ازجمله سفر نخست‌وزیر مسرور بارزانی به فرانسه به توسعه‌ی سیاسی بیشتر بین اقلیم کوردستان و فرانسه منجر شده است."

وی گفت: ما همیشه می‌توانیم در اجرای وظایف خود به حمایت بی‌سابقه‌ی دولت اقلیم کوردستان تکیه کنیم که روابط بسیار خوب و اعتماد زیادی بین ما وجود دارد، بنابراین باید از دولت اقلیم کوردستان قدردانی کنیم."

سرکنسول فرانسه با اشاره به پایان مأموریت چهار ساله خود در اقلیم کوردستان و شرکت در آخرین مراسم ملی این کشور در اقلیم کوردستان گفت: " لحظات خوش و ناخوش زیادی را در کوردستان سپری کردم و از نزدیک به زخم‌های تاریخ و انتظارات برای آینده آگاه شدم و هزاران بار با مردم کوردستان آشنا شدم.