وزیران امور خارجه‌ی عراق و سوئد تلفنی در مورد پیشگیری از تکرار جرم سوزاندن قرآن گفتگو کردند

فؤاد حسین و توبیاس بیلسروم بار دیگر عمل سوزاندن قرآن را محکوم کردند
دکتر فواد حسین، وزیر امور خارجه‌ی عراق فدرال
دکتر فواد حسین، وزیر امور خارجه‌ی عراق فدرال

 

اربیل (کوردستان ۲۴)– سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی عراق فدرال گفت: فؤاد حسین، وزیر امور خارجه‌ی عراق از توبیاس بیلستروم خواسته است تا از سوزاندن مجدد قرآن کریم و تمامی اقدامات علیه دین مقدس اسلام جلوگیری کند.

احمد صحاف سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی عراق به رسانه رسمی عراق گفت: فؤاد حسین معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه‌ی عراق تلفنی با توبیاس بیلسروم وزیر امور خارجه‌ی سوئد درباره‌ی پیشگیری از تکرار جرم سوزاندن قرآن گفتگو کردند.

وزیر خارجه‌ی عراق فدرال با اشاره به سوزاندن قرآن گفت که این کار به‌طور برنامه‌ریزی‌شده انجام شده و تأکید کرد که "قرآن کریم  در قلب دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان جای دارد."

فؤاد حسین از دولت سوئد خواست تا از سوزاندن مجدد قرآن کریم جلوگیری کند و با این‌گونه آزار و اذیت‌ها که منجر به گسترش نفرت و خشونت می‌شود، مقابله کند.

وزیر امور خارجه‌ی سوئد نیز در این گفتگو، سوزاندن قرآن کریم را محکوم کرد و گفت که از چنین اقداماتی حمایت نمی‌کند و از سفارت سوئد در عراق محافظت خواهد کرد.

شایان‌ذکر است که یک پناه‌جوی عراقی در سوئد به نام سلوان مومیکا در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۳ مصادف با اولین روز عید قربان، قرآن کریم را در مقابل مسجد بزرگ استکهلم سوزاند.

این رفتار واکنش‌های بین‌المللی و داخلی را برانگیخت و در داخل سوئد هم با مخالفت مواجه شد و از سوی بسیاری از کشورها محکوم شد.