مسرور بارزانی در سالگرد انفال بارزانی‌ها: هزاران مردم بی‌گناه به دلیل کورد و بارزانی بودن قتل‌عام شدند

کوردها به‌هیچ‌وجه از هویت ملی خود دست برنخواهند داشت

اربیل(کوردستان ۲۴)- مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کوردستان، روز دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲، با صدور پیامی به مناسبت سالگرد نسل‌کشی بارزانی‌ها این جنایت بزرگ را بخشی از یورش نژادپرستانه‌ی رژیم معدوم بعثی علیه مردم کوردستان توصیف کرد.

در پیام نخست‌وزیر اقلیم کوردستان آمده است: امروز چهلمین سالگرد یکی از وحشیانه‌ترین جنایات رژیم سابق عراق یعنی نسل‌کشی هزاران نفر از مردم بی‌گناه بارزانی است که تنها به دلیل کورد و بارزانی بودن دستگیر شده و در بیابان‌های عراق زنده‌به‌گور شدند.

مسرور بارزانی، در پیام خود خاطرنشان کرد که این جنایت بزرگ بخشی از یورش نژادپرستانه‌ی رژیم معدوم بعثی علیه مردم کورد بود که ناپدید کردن و نسل‌کشی کوردهای فیلی، انفال در بارزان، گرمیان و بادینان و بمباران شیمایی حلبچه و دیگر مناطق کوردستان بخش‌هایی از این سلسله جنایات ددمنشانه و ضد بشری علیه مردم کوردستان بود. 

نخست‌وزیر گفت: مایه‌ی تأسف است که پس از گذشت ۴۰ سال از این فاجعه هنوز افرادی با همان ذهنیت و اندیشه‌ی شوونیستی دوران انفال می‌خواهند حقوق مشروع و قانونی مردم کورد را زیر پا بگذارند. مردم کورد برای دفاع از هویت ملی خود هزاران جان را فدا کرده و با جنایات و فجایع بسیاری روبرو شده‌اند که هرگز دست از هویت ملی و میهنی خود بر نخواهند داشت.

مسرور بارزانی گفت: منطقه‌ی بارزان یکی از مناطق کوردستان است که در قرن گذشته ده‌ها بار دچار ویرانی، کشتار و نسل‌کشی شد، اما این‌همه ظلم و جنایت نتوانست اراده‌ی ملی و روحیه‌ی مقاومت را از بین ببرد. همیشه با روحیه‌ی مقاومت در برابر ظلم و ستم و قیام کرده و دستاورد قانونی فعلی اقلیم کوردستان نتیجه‌ی مقاومت، فداکاری و خون پاک شهیدانمان است که باید از آن دفاع نموده و آن را توسعه دهیم.

نخست‌وزیر اقلیم کوردستان در سالگرد نسل‌کشی بارزانی‌ها همچنین گفت: بار دیگر بر خواسته‌ی اقلیم کوردستان برای پرداخت غرامت مادی و معنوی به خانواده و اقوام انفال شدگان و مردم مظلوم کوردستان از سوی دولت عراق بر طبق قانون اساسی تأکید می‌کنیم. همه‌ی ما باید برای ریشه کن کردن اندیشه‌ی انفال و نسل‌کشی و جلوگیری از تکرار این جنایات تلاش کنیم.

نخست‌وزیر اقلیم کوردستان در ادامه‌ی پیام خود گفت که در سالگرد نسل‌کشی بارزانی‌ها به بارزانی‌هایی که در اثر این جنایت شهید شدند و همه‌ی شهدای کوردستان ادای احترام می‌کنیم. من همچنین از بستگان سرافراز قربانیان انفال که با دوران بسیار سختی روبرو شدند، اما توانستند فرزندان و نوه‌های خود را با افتخار بزرگ کنند، قدردانی می‌کنم. از مردم شجاع و میهن‌پرست اربیل و اطراف آن و سایر مناطق کوردستان که هنگام روی دادن این فاجعه به خانواده‌های قربانیان انفال بارزانی کمک کردند و با آنها همدردی کردند، تشکر می‌کنم.

درود بر روح شهدا و همه‌ی قربانیان انفال کوردستان و یاد و یاد و خاطره آنها همیشه زند خواهد ماند.