پرزیدنت بارزانی: تفکر نژادپرستانه‌ی طرفداری از انفال و نسل‌کشی مشکل اساسی کل عراق و منطقه است

با گذشت چهل سال از این نسل‌کشی هنوز برخی از نژادپرستان دارای چنین تفکری هستند
پرزیدنت مسعود بارزانی
پرزیدنت مسعود بارزانی

اربیل(کوردستان ۲۴)- پرزیدنت مسعود بارزانی روز دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲، در پیامی به مناسبت چهلمین سالگرد انفال و نسل‌کشی کوردهای بارزانی از سوی رژیم معدوم بعثی پیامی منتشر کرد.

پرزیدنت بارزانی، در این پیام ضمن محکوم کردن تفکر نژادپرستانه و دفاع از حقوق برحق مردم کوردستان در مورد عواقب زیان‌بار اندیشه‌ی نژادپرستانه برای مردم عراق و منطقه هشدار داد. متن پیام پرزیدنت بارزانی به این شرح است:

به نام خدای بخشنده و مهربان

چهل سال پیش رژیم بعثی در چنین روزی طی یورشی ناروا ٨ هزار پیر و جوان ۹ تا ۹۰ ساله‌ی بارزانی را دستگیر کرد و آنان را به روشی غیرانسانی در بیابان‌های جنوب عراق قتل‌عام کرد.

این جنایت بخشی از یک سلسله فجایع و جنایاتی بود که برای نابودی و اضمحلال  فرزندان مردم کورد برنامه‌ریزی شده بود و ناپدید شدن ١٢هزار جوان فیلی، انفال در گرمیان، حملات شیمیایی به حلبچه و سایر مناطق کوردستان، تعریب و تغییر بافت جمعیتی کوردستان بخشی از آن بود.

متأسفانه درحالی‌که چهل سال از وقوع چنین جنایتی می‌گذرد، همچنان در تفکر و رفتار برخی افراد و احزاب منطقه شاهد نژادپرستی و قصد تخریب و شکنجه‌ی مردم کوردستان هستیم کە این موضوع در اساس مشکل اصلی ملت ما است و چنین تفکر و عقلانیتی  غیرانسانی هنوز هم مشکل اساسی عدم ثبات در کل عراق و منطقه است.

به مناسبت سالگرد انفال بارزانی‌ها، از فرزندان مردممان به‌ویژه مردم دشت اربیل، حریر و سوران که شجاعانه با بارزانی‌ها همدردی کردند و در روزهای سخت به آنها کمک کردند سپاسگزارم.

 جا دارد از بستگان قربانیان انفال به‌ویژه مادران و زنان بارزانی که سال‌ها رنج از دست دادن عزیزان خود را تحمل کرده و به نمونه‌ی بارز مقاومت، اخلاق و کوردستان‌دوستی تبدیل شده‌اند، تشکر کنم.