جلد ششم کتاب خاطرات سیاسی پرزیدنت مسعود بارزانی منتشر شد

پرزیدنت بارزانی در این بخش از کتاب ۶ جلدی به خاطرات سیاسی خود بین سال‌های ٢٠٠٣ تا ۲۰۱۶میلادی پرداخته است

اربیل (کوردستان ۲۴)– جلد ششم از مجموعه‌ی شش جلدی کتاب بارزانی و جنبش آزادی‌بخش کورد نوشته‌ی پرزیدنت مسعود بارزانی تحت عنوان "کوردستان و عراق جدید" منتشر شد.

این کتاب شامل دو بخش و ۱۲۳۴ صفحه است و وقایع عراق و اقلیم کوردستان از سال ۲۰۰۳ تا سال ۲۰۱۶ میلادی را دربر می‌گیرد.

در مقدمه‌ی این کتاب به نقل از پرزیدنت بارزانی می‌خوانیم: "سقوط رژیم این فرصت را برای عراقی‌ها فراهم کرد تا از اشتباهات دهه‌های گذشته‌ی رژیم‌ها برای ایجاد عراقی جدید استفاده کنند که در آن همه در آرامش زندگی کنند و حقوق و وظایف خود را بشناسند.

پرزیدنت بارزانی در ادامه‌ی این مقدمه می‌گوید: " در سال‌های۲۰۰۳- ۲۰۱۶ تغییرات بسیار عمیق و اساسی در زندگی سیاسی، نهادهای دولتی و وضعیت مردم عراق رخ داد.

بارزانی با اشاره به اتفاقات و تصمیماتی که پرزیدنت بارزانی از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶ در آن نقش داشته یا شاهد تحولات و تغییرات بوده است، می‌گوید: "این کتاب که پیش روی خوانندگان است، نتیجه‌ی یادداشت‌های روزانه‌ی سیاسی من در این مرحله‌ی مهم و حساس است."

پرزیدنت بارزانی می‌گوید که ۱۳ سال زمان فرستی جدید و بی‌سابقه برای اقلیم کوردستان بود و می‌افزاید: نهادهای اقلیم کوردستان در این دوره قوی‌تر شدند و ایجاد ریاست اقلیم کوردستان گشایش بیشتری را بر جهان خارج به همراه داشت و سیاست کلی تعامل با عراق از طریق ریاست اقلیم کوردستان تدوین شد.

این بخش از کتاب شش جلدی پرزیدنت مسعود بارزانی علاوه بر بازگویی و یادداشت‌های سیاسی وی حاوی تصاویر و اسناد متعددی است که فعالیت‌ها، اقدامات و تصمیمات پرزیدنت بارزانی را نشان می‌دهد.