امسال حدود نیم میلیون زائر ایرانی از مرز حاج عمران در اقلیم کوردستان راهی کربلا می‌شوند

گذرگاه مرزی حاج عمران روزانه گنجایش عبور ۳۰ هزار زائر را دارد

اربیل (کوردستان ۲۴)– سرپرست گذرگاه بین‌الملل حاج عمران می‌گوید: ۵۵ نقطه‌ی رسیدگی به گذرنامه‌های زائران در این گذرگاه آماده شده و در ظرف یک دقیقه ۳۰ زائر ظرف از مرز عبور خواهند کرد.

مسعود باتیلی، سرپرست گذرگاه مرزی بین‌المللی حاجی عمران به کوردستان ۲۴ گفت: دولت اقلیم کوردستان کمیته‌ای عالی برای استقبال از زائران ایرانی که از طریق گذرگاه‌های مرزی اقلیم کوردستان به کربلا می‌روند، تشکیل داده است.

وی گفت: چهار ایستگاه برای پذیرایی از زائران حاجی عمران به اربیل راه‌اندازی کرده‌ایم که می‌توانم بگویم که ما همه‌ی مقدمات استقبال از زائران را مهیا کرده‌ایم.

مسعود به اتیلی گفت که در هر دقیقه ۵۵ گذرنامه پردازش می‌شود. ما زائران را در دو مرحله انتقال خواهیم داد، فاز اول از حاجی عمران به اربیل و مرحله‌ی دوم از اربیل به حسینیه‌ی بغداد. ۱۵۰۰مینی‌بوس و ۴۰۰ اتوبوس را آماده کرده‌ایم که گنجایش ۳۰ هزار زائر را از حاج عمران به اربیل دارند. و روزانه می‌توانیم ۵۰ هزار زائر را از اربیل به بغداد جابه‌جا کنیم.

سرپرست دروازه بین‌المللی حاجی عمران گفت: چنانکه مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند، امسال ۵۰۰ هزار زائر از طریق اقلیم کوردستان اربعین امام حسین (ع) به کربلا خواهند رفت.

وی افزود: روند جابجایی زائران ایرانی از ۲۷ مرداد ماه آغاز و تا ۱۵ شهریور ادامه خواهد داشت.

هرساله تعداد زیادی از شیعیان از ایران برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین (ع) به کربلا در جنوب عراق می‌روند که برخی از این زائران از طریق اقلیم کوردستان راهی این اماکن می‌شوند.

پیش‌ازاین عبدالامیر شمری وزیر کشور عراق فدرال گفت: انتظار داریم امسال سه تا پنج میلیون زائر از کشورهای عربی و ایران برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین (ع) در گذرگاه‌های مرزی به عراق سفر کنند.