ملیکه مزان: عشق پرزیدنت بارزانی به مردم کورد دستاوردهای بزرگی برای بشریت داشته است

"پرزیدنت بارزانی دارای شخصیتی باشکوه است"
پرزیدنت مسعود بارزانی و ملیکه مزان، شاعر و رمان نویس آمازیغی
پرزیدنت مسعود بارزانی و ملیکه مزان، شاعر و رمان نویس آمازیغی

اربیل (کوردستان٢٤) – شاعر و رمان نویس آمازیغی، می‌گوید که عشق پرزیدنت بارزانی به مردم کورد، دستاوردهای بزرگی برای بشریت داشته است.

ملیکه مزان، شاعر و رمان نویس مغربی از قوم آمازیغ، در سالروز تولد پرزیدنت مسعود بارزانی که مصادف با تاریخ تاسیس پارت دموکرات کوردستان است، نامه‌ای به ایشان نوشته‌اند و ضمن تبریک، تاکید کرده‌اند که همزمان بودن روز تولد پرزیدنت بارزانی با تاریخ تاسیس پارت دموکرات کوردستان، یک همزمانی اتفاقی نیست، زیرا روزی سرنوشت‌ساز برای مردم کورد در منطقه و جهان است.

خانم ملیکه همچنین پارت دموکرات را حزب همه قیام‌ها و نماد بزرگترین فداکاری دانسته است " که هدف آن نجات انسان و خاک و بازگرداندن هویت، زبان، فرهنگ، تاریخ و ملت است".

و نیز تاکید کرده که پرزیدنت بارزانی، " دارای شخصیتی باشکوه است و جهان می‌تواند از او هنر شجاعت، حکمت و تعقل بیاموزد".

شاعر آمازیغی که از دوستان مردم کورد به شمار می‌آید، نقش پرزیدنت بارزانی در جنبش کورد را ستوده و خاطرنشان کرده است:"عشق ایشان به مردم کورد، دستاوردهای بزرگی برای بشریت داشته است".

و در ادامه آورده است که پرزیدنت بارزانی آزادی میهن را با تکیه بر اصول اخلاقی و ارزش‌های متعالی محقق کرده است و "در سایه حکمت پرزیدنت بارزانی، ارزش‌های گذشت، همزیستی مسالمت‌آمیز و صلح، به بخشی از سرمایه‌های کوردستان تبدیل شده‌اند".

ملیکه مزان، به حمایت از حقوق ملت کورد و استقلال کوردستان از عراق و حمایت از برپایی دولت اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی شهرت دارد.

او فارغ‌التحصیل رشته فلسفه است و رمانی با عنوان (ندیدن تو سخت است) درباره مردم کورد نوشته است.

ب.ن