نچیروان بارزانی: قوه‌ی قضاییه باید استقلال خود را حفظ کند

"قوه‌ی قضاییه حافظ جامعه و نظام سیاسی هر کشوری است

اربیل (کوردستان ۲۴)– نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان در مراسم فارغ‌التحصیلی چهارمین دوره‌ی دانشسرای قضات به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: پرداختن به قضاوت کاری دشوار و مسئولیتی بزرگ در برابر خداوند، وجدان و انسانیت است.

رئیس اقلیم کوردستان خاطرنشان کرد، قانون به قضات این اختیار را داده است که آزاد باشند و این وظیفه‌ی قوه قضاییه است که از استقلال آنها محافظت کرده و تحمیل هیچ‌گونه قدرتی را بر آنان قبول نکند.

نچیروان بارزانی در مراسم تحلیف چهارمین دوره‌ی فارغ‌التحصیلان این مؤسسه‌ی  قضایی در اربیل گفت: شورای قضایی مشکلات و موانعی دارد، اما بر اصلاح آن اصرار دارند و بر تصویب قانونی برای دادگستری کوردستان در دوره‌ی آینده‌ی پارلمان تأکید کرد. 

رئیس اقلیم کوردستان در سخنانی خطاب به فارغ‌التحصیلان دور چهارم موسسه‌ی قضایی در اقلیم کوردستان گفت: شما شغل سختی را انتخاب کرده‌اید و برای شما در این مسیر سخت آرزوی موفقیت دارم.

نچیروان بارزانی گفت: شما مستقیماً با شهروندان و مطالبات و حقوق آنها سروکار دارید، مدافع حقوق همه اقشار جامعه و حقوق و اموال عمومی هستید.

رئیس اقلیم کوردستان بر استقلال قوه قضائیه و حاکمیت قانون تأکید کرد و گفت که یکی از ارکان اصلی حکومت‌داری خوب و موفق در این کشور است و شهروندان برای اینکه به قانون دو دادگاه ایمان داشته باشند باید حقوقشان حفظ گردد.

وی افزود: قوه‌ی قضائیه اساس حکومت‌داری و حافظ جامعه و نظام سیاسی هر کشوری است.