بنیاد خیریه بارزانی از زائران ایرانی استقبال کرد

"به توصیه پرزیدنت بارزانی بیشترین خدمات به زائران ایرانی ارائه می‌شود"
زائران ایرانی در گذرگاه مرزی حاجی عمران
زائران ایرانی در گذرگاه مرزی حاجی عمران

اربیل (کوردستان٢٤) – رئیس بنیاد خیریه بارزانی، تاکید کرد که به توصیه پرزیدنت بارزانی، بیشترین خدمات را به زائران شیعه ارائه می‌دهند.

موسی احمد، رئیس بنیاد خیریه بارزانی، امروز سه‌شنبه در جریان استقبال از زائران ایرانی در اربیل، به گزارشگر کوردستان٢٤ گفت:"بنا به توصیه پرزیدنت مسعود بارزانی، تمام تلاش خود را برای حمایت از جوامع مختلف قومی و دینی بە کار می‌بندیم و در این راستا بیشترین خدمات را به زائران شیعه که برای زیارت کربلا از خاک اقلیم کوردستان گذر می‌کنند و در اربیل توقف دارند، ارائه می‌دهیم".

وی که در حال نظارت بر برگزاری ضیاف شام برای زائران ایرانی بود، افزود:" نخست وزیر اقلیم، تمام نهادهای دولت را مامور کرده که همکاری‌های لازم را با زائران داشته باشند".

پیش از این، استاندار اربیل اعلام کرده است که در نیمه اول ماه میلادی جاری، ٥٠٠ هزار زائر ایرانی از گذرگاه مرزی حاجی عمران وارد اربیل، پایتخت اقلیم کوردستان می‌شوند و از خاک اقلیم به سوی اماکن مقدس عراق سفر می‌کنند.

هر سال در این ایام، میلیون‌ها شیعه برای زیارت آرامگاه امام سوم شیعیان که در واقعه سال ٦١ هجری قمری شهید شد، به کربلا سفر می‌کنند.

از طرفی دیگر نصرالله رشنودی، سرکنسول ایران در اربیل، از دولت اقلیم کوردستان برای استقبال از زائران ایرانی، نهایت تشکر را به عمل آورد.

زائران شیعه برای شرکت در مراسم چهلم حسین، امام شیعیان به شهر کربلا می‌روند.

ورود زائران ایرانی از گذرگاه حاجی عمران تا ششم ماه سپتامبر ادامه خواهد داشت و هر روز به ٢٥ تا ٣٠ هزار زائر اجازه ورود داده‌ می‌شود.

معاون وزیر کشور ایران از استقبال دولت اقلیم از زائران ایرانی، قدردانی کرده است.

ب.ن