پرزیدنت بارزانی: ریختن خون فرزندان کورد در کرکوک عواقب وخیمی در پی خواهد داشت

پرزیدنت مسعود بارزانی در پیامی راهزنی و ایجاد اغتشاش در کرکوک را محکوم کرد
پرزیدنت مسعود بارزانی
پرزیدنت مسعود بارزانی

 اربیل (کوردستان ۲۴)- پرزیدنت مسعود بارزانی شنبه‌شب ١١ شهریور ۱۴۰۲ در واکنش به تداوم اغتشاشات در کرکوک و تیراندازی به تظاهرکنندگان کورد در این شهر پیامی منتشر کرد.

پرزیدنت بارزانی در این پیام ضمن محکوم کردن حمله به معترضان کورد در مورد عواقب کشتن جوانان کوردستان هشدار داد.

متن پیام پرزیدنت بارزانی به این شرح است:

به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان

در خصوص وضعیت کرکوک، مدت چند روزی است که  گروهی راهزن و اغتشاشگر به بهانه‌ی پیشگیری از افتتاح دفاتر پارت دمکرات کوردستان در شهر کرکوک جاده‌ی اربیل-‌کرکوک را مسدود کرده و اجازه نمی‌دهند شهروندان به‌طور عادی آمدورفت بکنند و وضعیت زشت و وحشت‌آوری را برای مردم کرکوک ایجاد کرده‌اند.

ما همیشه تأکید کرده‌ایم که کرکوک باید مصداق همزیستی، برادری و وحدت بین اقلیت‌های شهر باشد، اما این رفتارهای نامناسب و غیرقانونی تلاشی برای ایجاد فتنه و از بین بردن همزیستی است. جای بسی تعجب است که در چند روز گذشته نیروهای امنیتی و پلیس کرکوک از ایجاد هرج‌ومرج و رفتار غیرقانونی و ممانعت و جلوگیری نکردند. اما امروز خشونت علیه جوانان کورد و تظاهرکنندگان کرکوک صورت گرفته است. این رفتار غیرقابل‌قبول است و عواقب بسیار بدی در پی خواهد داشت و ریختن خون فرزندان ما در کرکوک هزینه سنگینی خواهد داشت.

من از نخست‌وزیر جمهوری فدرال عراق می‌خواهم که حد و حدودی برای این راهزنان و اغتشاشگران ایجاد کند و به این هرج‌ومرج و ظلم، تبعیض و ایجاد موانع مستقیمی که  همزیستی و ثبات کرکوک و سایر مناطق را هدف قرار می‌دهد، پایان دهد.