تمبر "کرکوک کوردستان است" منتشر شد

همزمان با اوج گرفتن تنش‌ها در کرکوک
تمبر "کرکوک کوردستان است"
تمبر "کرکوک کوردستان است"

اربیل (کوردستان٢٤) – همزمان با اوج گرفتن تنش‌ها در کرکوک، وزارت حمل و نقل و ارتباطات اقلیم کوردستان، تمبر "کرکوک کوردستان است" را منتشر، می‌کند.

نانو جوهر، وزیر حمل و نقل و ارتباطات اقلیم کوردستان، در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس تصویر یک تمبر را منتشر کرد که مجسمه پیشمرگ در کرکوک را نشان می‌دهد که پرچم اقلیم کوردستان را در دست دارد و روی آن نوشته شده "کرکوک کوردستان".

به گزارش کوردستان٢٤، قرار است که این تمبر از سوی وزارت حمل و نقل و ارتباطات اقلیم کوردستان منتشر شود.

انتشار این تمبر همزمان است با تنش‌های اخیر در کرکوک که منجر به شهید شدن چهار شهروند کورد شده و مقامات بلند پایه اقلیم کوردستان علیه آن واکنش شدید نشان دادند.

در حوادث ١٦ اکتبر ٢٠١٧ و لشکرکشی ارتش عراق و نیروهای حشد شعبی به آن شهر که خروج نیروی پیشمرگ کوردستان را در پی داشت، پرچم کوردستان در دست مجسمه پیشمرگ برداشته شد و به جای آن پرچم عراق قرار گرفت.

کرکوک از مناطق مورد مناقشه بین اقلیم کوردستان و عراق است که اختلافات بر سر مدیریت آن استان بین دو طرف رفع نشده است و هر از چند گاهی بروز تنش‌هایی را در پی دارد.

ساعت پنج عصر روز شنبه ٢ سپتامبر، شماری از جوانان کورد ساکن کرکوک در اعتراض به مسدود کردن مسیر کرکوک – اربیل از سوی اعراب و ترکمان‌ها، دست به اعتراض زدند و تظاهرات برپا کردند که از سوی نیروهای امنیتی عراق مورد حمله قرار گرفتند و به آنها تیراندازی شد.

اعراب و ترکمان‌ها با هدف جلوگیری از بازگشت پارت دموکرات کوردستان به کرکوک و شرکت آن حزب در انتخابات استانی کرکوک، اقدام به مسدود کردن مسیر کرکوک - اربیل کردند.

در اثر تیراندازی نیروهای امنیتی عراق به تظاهرکنندگان، چهار شهروند کورد شهید و حدود ١٥ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

نیروهای امنیتی عراق، همچنین شماری زیادی از شهروندان کورد و روزنامه‌نگاران را بازداشت کرده‌اند.

قرار است تمبر "کرکوک کوردستان است" در ادارات و نهادهای رسمی اقلیم کوردستان مورد استفاده قرار گیرد.

ب.ن