معاون رئیس پارلمان عراق فدرال: قانون بودجه‌ی عراق با روحیه‌ای نژادپرستانه نوشته شده است

دولت اقلیم کوردستان اختصاص سهم کارمندان اقلیم کوردستان را ناچیز توصیف می‌کند

اربیل (کوردستان ۲۴)- معاون رئیس پارلمان عراق در کنفرانس سرمایه‌گذاری و گردشگری در اربیل گفت: بر اساس قانون بودجه، بغداد باید ماهانه ٧٥٠میلیارد دینار به‌منظور پرداخت حقوق کارمندان به اقلیم کوردستان بفرستد.

شاخوان عبدالله، معاون رئیس پارلمان عراق فدرال به کوردستان ٢٤ گفت: قانون بودجه با روحیه‌ی نژادپرستانه علیه حقوق مردم اقلیم کوردستان نوشته شده است، زیرا به‌جای اینکه یک طرح دارایی باشد، در لفاف سیاسی پیچیده شده است.

وی گفت که بر اساس قانون بودجه‌ی عراق، بغداد باید ماهانه ۷۵۰ میلیارد دینار فقط به‌به منظور پرداخت کارمندان علاوه بر بودجه‌ی تولید سرمایه‌گذاری به اقلیم کوردستان ارسال کند.

شاخوان عبدالله در خصوص وضعیت کرکوک گفت: برخی از احزاب که برخی جریان‌های کوردی هم در میان آن‌ها قرار دارند، می‌خواهند با تیراندازی به سمت نیروهای امنیتی، تظاهرات آرام کرکوک را برهم بزنند و پیام کوردهای کرکوک به گوش کسی نرسد.

معاون رئیس پارلمان عراق فدرال در حاشیه‌ی کنفرانس سرمایه‌گذاری و گردشگری در اربیل به کوردستان ۲۴ گفت که آنچه در اقلیم کوردستان وجود دارد زیباترین تصویر دموکراسی و همزیستی مسالمت‌آمیز است و آنها به آن افتخار می‌کنند.

شاخوان عبدالله گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اقلیم کوردستان وجود دارد و دولت و مسرور بارزانی نخست‌وزیر، حمایت و تسهیلات کاملی را برای مشارکت سرمایه‌گذاران در توسعه‌ی کوردستان فراهم کرده‌اند.

این در حالی است که پیشوا هورامانی سخنگوی دولت اقلیم کوردستان دیروز گفت دولت عراق تصمیم گرفته است ۵۰۰ میلیارد دینار برای پرداخت حقوق کارمندان به اقلیم کوردستان بفرستد و این در حالی است که اقلیم کوردستان برای پرداخت‌ حقوق ماهیانه‌ی کارمندان خود به ۹۴ میلیارد دنیار نیاز دارد.

هوارمانی گفت: آنچه در دولت عراق شاهد آن هستیم، سیاست گرسنه نگاه‌داشتن مردم کوردستان و اختلاط حقوق مردم اقلیم کوردستان با مسائل سیاسی است.