شمار قربانیان زلزله‌ی مراکش از مرز ۲هزار تن عبور کرد

وزیر دادگستری مراکش از افزایش شمار تلفات زلزله‌ی روز شنبه خبر داد
زلزله در مراکش
زلزله در مراکش

اربیل (کوردستان ۲۴)– با افزایش خسارات مرگبارترین زمین‌لرزه‌ای که جمعه و شامگاه شنبه مراکش را لرزاند، عبداللطیف وهبی، وزیر دادگستری مراکش، یکشنبه ۱۹ شهریور از احتمال افزایش تعداد قربانیان خبر داد.

وهبی گفت که مسئولان مراکشی در تلاش هستند تا خسارات موجود در مناطق آسیب‌دیده از این فاجعه را ارزیابی و بررسی کنند.

وزیر دادگستری مراکش، یکشنبه گفت که احتمال افزایش تعداد کشته‌ها زیاد است.

وهبی همچنین تاکید کرد که تعدادی از روستاهای واقع در مجاورت کانون زلزله به‌طور کامل ناپدید شده‌اند. بااین‌حال او بر عزم مقامات این کشور برای بازسازی مناطق تخریب شده تأکید کرد.

در همین حال وزارت کشور مراکش در آخرین بیانیه‌ی خود درباره‌ی تعداد جان‌باختگان این زلزله اعلام کرد آمار کشته‌شدگان تا شنبه‌شب به ۲۰۱۲ نفر رسیده است.

به گفته منابع دولت مراکش تعداد مجروحان به ۲۰۵۹ نفر رسیده که وضعیت ۱۴۰۴ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

مقام‌های مراکش از ادامه‌ی تلاش‌ها برای نجات و رسیدگی به مجروحان، تخلیه‌ی آنها و بسیج تمام توانمندی‌های لازم خبر می‌دهند.

گفتنی است که در ۲۴ فوریه ۲۰۰۴ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶٫۴ ریشتر استان الحسیمه در ۴۰۰ کیلومتری شمال شرقی رباط را لرزاند که منجر به کشته‌شده ۶۲۸ نفر و خسارات مادی شدید شد.

در ٢٩ فوریه ۱۹۶۰ نیز زلزله‌ای به بزرگی ۵٫۷ ریشتر شهر آغادیر واقع در سواحل غربی مراکش را لرزاند که در آن حادثه بیش از ۱۵ هزار نفر جان خود را از دست دادند. تعداد قربانی آن زلزله تقریباً یک‌سوم جمعیت شهر را تشکیل می‌دادند.٥