بیانیه وزارت خارجه ترکیه در مورد حمله پهپادی به فرودگاه عربت

"از نزدیک فعالیت‌ و تحرکات پ.ک.ک را زیر نظر داریم"
وزارت امور خارجه ترکیه
وزارت امور خارجه ترکیه

اربیل (کوردستان٢٤) – وزارت امور خارجه ترکیه، می‌گوید که در هنگام حمله به فرودگاه عربت، تیم مبارزه با تروریسم اتحادیه میهنی، با افراد مسلح پ.ک.ک مشغول تمرینات نظامی بوده‌اند، و از دولت‌های عراق و اقلیم کوردستان خواسته است که پ.ک.ک و سازمان‌های وابسته به آن را به عنوان تروریست بشناسند.

وزارت امور خارجه ترکیه، امروز سه‌شنبه درباره حمله پهپادی به فرودگاه کشاورزی عربت در استان سلیمانیه اقلیم کوردستان، بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه آمده است که در هنگام حمله به فرودگاه عربت "تیم مبارزه با تروریسم اتحادیه میهنی، با افراد مسلح پ.ک.ک/ی.پ.گ مشغول تمرینات نظامی بوده‌اند".

همچنین تاکید کرده که حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک)، فعالیت‌های خود را در امتداد مناطق شمال عراق تشدید کرده و ترکیه از نزدیک فعالیت‌ و تحرکات آن حزب را در بین عراق و سوریه زیر نظر دارد.

ترکیه از دولت‌های عراق و اقلیم کوردستان خواسته است که پ.ک.ک و سازمان‌های وابسته به آن را به عنوان تروریست بشناسند.

ساعت ٤:٠٠ عصر روز دوشنبه ١٨ سپتامبر، فرودگاه کشاورزی عربت مورد حمله پهپادی قرار گرفت و در نتیجه آن سه عضو اتحادیه میهنی کوردستان، جان باخته‌ و شماری دیگر نیز مجروح شدند.

عربت، در ٢٧ کیلومتری مرکز استان سلیمانیه واقع شده است.

این در حالی است که ارتش ترکیه، بارها در نقاط مختلف استان سلیمانیه، اقدام به حملات پهپادی علیه شبه‌نظامیان پ.ک.ک کرده است.

ب.ن