وزیر خارجه‌ی عراق فدرال: روابط آمریکا و عراق در زمینه‌های امنیتی و نظامی توسعه یافته است

عراق به تمامیت ارضی کویت احترام می‌گذارد

اربیل(کوردستان۲۴)- وزیر امور خارجه‌ی عراق می‌گوید در مذاکرات با آمریکا بر همکاری در زمینه‌های انرژی، نظامی، بهداشت و امنیت تأکید شده است و روابط آمریکا و عراق در زمینه‌های امنیتی و نظامی توسعه یافته است.
فؤاد حسین وزیر امور خارجه‌ی عراق فدرال در حاشیه‌ی نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با تلویزیون الحره گفت: آمریکا و عراق روابط خود را در زمینه‌های امنیتی و نظامی توسعه داده‌اند.
وی گفت که واشنگتن بر حمایت خود از عراق در مجامع بین‌المللی و حمایت از اصلاحات، مسائل اقتصادی و توسعه در عراق تأکید می‌کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی عراق، درباره‌ی توافقنامه‌ی امنیتی عراق و جمهوری اسلامی ایران به تلویزیون الحره گفت که محتوای این توافق درباره‌ی بازگشت مخالفان جمهوری اسلامی بە اردوگاه آوارگان توسط عراق اجرا شده است 
فؤاد حسین  در مورد  بمباران فرودگاه عربت در استان سلیمانیه گفت: «رئیس‌جمهور عراق سفیر ترکیه در بغداد را احضار کرده و نامه‌ای اعتراضی تسلیم وی کرده است.
وزیر امور خارجه‌ی عراق درباره‌ی توافق با کویت گفت که عراق به تمام قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در مورد کویت پایبند است و به تمامیت ارضی آن احترام می‌گذارد.