وزیر بهداشت اقلیم کوردستان از مرگ دو تن دیگر از مجروحان حادثه‌ی حمدانیه در بیمارستان خبر داد

در حادثه‌ی آتش‌سوزی در یک مراسم عروسی در حمدانیه‌ی استان نینوا صدها نفر کشته و مجروح شدند
دکتر سامان برزنجی، وزیر بهداشت اقلیم کوردستان
دکتر سامان برزنجی، وزیر بهداشت اقلیم کوردستان

اربیل(کوردستان ۲۴)- وزیر بهداشت اقلیم کوردستان گفت بر اساس رهنمودهای مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کوردستان، همه‌ی امکانات لازم برای مداوای مصدومان و زخمی‌های رویداد آتش‌سوزی در شهر حمدانیه اندیشیده‌ایم و اعلام کرد که تاکنون دو تن از مجروحان این حادثه در بیمارستانی اقلیم کوردستان جان باخته‌اند.

دکتر سامان برزنجی وزیر بهداشت اقلیم کوردستان روز چهارشنبه ٥ مهرماه ۱۴۰۲،  در یک کنفرانس خبری گفت که مسرور بارزانی نخست‌وزیر به ما دستور داده است تا همه‌ی کمک‌ها و امکانات لازم را به قربانیان حادثه در منطقه حمدانیه فراهم کنیم.

وی گفت: بلافاصله تیم‌های دو اداره‌ی کل بهداشت در اربیل و اداره کل بهداشت دهوک بیش از ۳۶ دستگاه آمبولانس و چهار تُن تجهیزات فوریت‌های پزشکی به منطقه حمدانیه تحویل رساندند و مجروحانی که حال آن‌ها وخیم است، به بیمارستان‌های اربیل و دهوک اعزام شدند.

وی افزود: حال ۶٠ درصد مجروحان به دلیل سوختگی وخیم است که تعداد زیادی از آن‌ها نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند.

وی با بیان اینکه یک کودک چهار ساله و یک زن ۳۰ ساله در دهوک جان باختند، گفت: ۴۷ مصدوم در اربیل و ۲۰ مصدوم در دهوک  تحت مداوا قرار دارند و مجروحان دیگری که حال آن‌ها وخیم است به اقلیم کوردستان اعزام می‌شوند.

شب گذشته در مراسم جشن عروسی در تالاری در شهر حمدانیه  در جنوب شهر موصل در استان نینوا صدها نفر کشته و زخمی شدند. در پی این رویداد مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کوردستان ضمن تسلیت به بازماندگان قربانیان و آرزوی بهبود مصدومان، بلافاصله آمادگی اقلیم کوردستان را برای هرگونه کمک به مجروحان اعلام کرد.

بیش‌تر:

به دستور مسرور بارزانی تیم‌های امدادرسانی به حمدانیه اعزام شدند

ابراز همدردی پرزیدنت بارزانی با بستگان قربانیان آتش‌سوزی در حمدانیه

اعلام عزای عمومی در سراسر عراق

مسرور بارزانی برای هر گونه همکاری با مصیب دیدگان حمدانیه اعلام آمادگی کرد