تداوم حملات هوایی ترکیه به مناطق مرزی اقلیم کوردستان

"وزارت دفاع ترکیه می‌گوید چندین پایگاه پ.ک.ک را هدف گرفته‌اند"
یکی از نقاط بمباران شده توسط جنگنده‌های ترکیه در مناطق مرزی اقلیم کوردستان
یکی از نقاط بمباران شده توسط جنگنده‌های ترکیه در مناطق مرزی اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – ساعاتی پیش جنگند‌ه‌های ترکیه مناطق مرزی اقلیم کوردستان را بمباران کردند و وزارت دفاع آن کشور می‌گوید که شمار زیادی از پایگاه‌های پ.ک.ک را هدف گرفته‌اند.

گزارشگران کوردستان٢٤ از مناطق مرزی اقلیم کوردستان گزارش دادند که جنگنده‌های ترکیه از ساعت ٢٠:٠٠ امروز سه‌شنبه، بمباران شدید مناطق اطراف کوهستان قندیل، منطقه راپرین، اطراف شهر ماوت و بخش ورتی را آغاز کرده‌اند.

تاکنون تلفات جانی و خسارات مالی احتمالی این حملات هوایی ارتش ترکیه، اعلام نشده‌اند.

از طرفی دیگر، وزارت دفاع ترکیه لحظاتی پیش اعلام کرد که ١٦ پایگاه نظامی حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) را در مناطق مرزی اقلیم کوردستان، هدف گرفته‌اند.

ارتش ترکیه، روز یکشنبه اول اکتبر نیز حملات مشابهی در داخل مرزهای اقلیم کوردستان انجام داد و وزارت دفاع آن کشور از مورد هدف قرار دادن ٢٠ پایگاه پ.ک.ک خبر داد.

این در حالی است که صبح روز یکشنبه اول اکتبر، در مقابل ساختمان اداره امنیت ترکیه، انفجار شدید انتحاری رخ داد و بر پایه گزارش‌‌ها دو فرد مهاجم کشته شده و دو افسر ترک نیز مجروح شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که پ.ک.ک مسئولیت آن حمله را به عهده گرفته است.

ترکیه از سال گذشته، در مناطق مرزی اقلیم کوردستان عملیات گسترده‌ای علیه پ.ک.ک آغاز کرده است.

بر پایه آمار اعلام شده، تاکنون در جریان این عملیات حدود ١٥٠ سرباز ترک و ٥٠٠ شبه‌نظامی پ.ک.ک کشته شده‌اند.

درگیری‌های ارتش ترکیه و نیروهای پ.ک.ک در مناطق مرزی اقلیم کوردستان، تلفات جانی و خسارات مالی بسیاری برای اقلیم به بار آورده‌اند.

مقامات اقلیم کوردستان و عراق، بارها از ترکیه و پ.ک.ک خواسته‌اند که درگیری‌های خود را به خارج از مرزهای اقلیم کوردستان منتقل کنند.

ب.ن