نچیروان بارزانی به بیست و هشتمین کنفرانس آب و هوایی در اکسیوی امارات دعوت شد

کنفرانس جهانی آب‌وهوایی اول ماه آینده‌ی میلادی در امارات متحده‌ی عربی برگزار می‌شود
نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان و احمد ابراهیم لزهاری، سرکنسول امارات در اربیل
نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان و احمد ابراهیم لزهاری، سرکنسول امارات در اربیل

اربیل (کوردستان ۲۴)– نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان دعوت‌نامه‌ای از محمد بن زاید آل نهیان پادشاه امارات متحده‌ی عربی برای شرکت در کنفرانس جهانی آب‌وهوا (COP28)  دریافت کرد.

این کنفرانس همزمان با روز ملی امارات متحده‌ی عربی برگزار می‌شود.

دولت اقلیم کوردستان اعلام کرد، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان امروز یکشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲، با "احمد ابراهیم الزهاری" سرکنسول امارات متحده‌ی در اقلیم کوردستان دیدار کرد.

در این دیدار، سرکنسول امارات دعوت شیخ محمد بن زاید آل نهیان را برای سفر به امارات و شرکت در نشست جهانی آب‌وهوا که  در تاریخ ۱ و ۲ دسامبر همزمان با  مناسبت روز ملی امارات برگزار می‌شود، دعوت کرد.

بیست و هشتمین کنفرانس طرف‌های توافقنامه‌ی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد برگزار که به ریاست امارات متحده‌ی عربی برگزار می‌شود، در مورد مسائل مبتنی بر توافقنامه‌ی پاریس به بحث خواهد پرداخت و چگونگی مقابله با پیامدهای آن و نقش کشورها در کاهش خطرات ناشی از آن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در دیدار رئیس اقلیم کوردستان و سرکنسول امارات در اربیل همچنین توسعه‌ی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کوردستان و آخرین تحولات منطقه و شمار دیگری از موضوعت موردعلاقه‌ی مشترک مورد گفتگو قرار گرفت.