دیپلمات ارشد ایالات‌متحده‌ی آمریکا به اقلیم کوردستان سفر می‌کند

سفیر آمریکا از سفر این دیپلمات آمریکایی به اقلیم کوردستان خبر داده است
ویکتوریا تایلر معاون دستیار وزیر امور خارجه‌ی آمریکا
ویکتوریا تایلر معاون دستیار وزیر امور خارجه‌ی آمریکا

اربیل (کوردستان۲۴)- ویکتوریا تایلر، معاون دستیار وزیر امور خارجه‌ی آمریکا در امور عراق و ایران در دفتر امور خاورمیانه به بغداد سفر کرده و قرار است از اقلیم کوردستان دیدار کند.

آلینا رومانوفسکی سفیر آمریکا در عراق در توییتر اعلام کرد، ویکتوریا تایلر، معاون وزیر امور خارجه‌ی آمریکا در امور خاورمیانه، روز دوشنبه ١٧ مهرماه ۱۴۰۲، در بغداد با فؤاد حسین، وزیر امور خارجه‌ی عراق در بغداد دیدار کرد.

سفیر آمریکا در عراق فدرال در پیامی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) گفت: در این دیدار هماهنگی بین بغداد و واشنگتن در مورد مسائل منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تاکید شد که عراق همچنان شریک قوی ایالات‌متحده است.

همزمان، عیسی حسن، خبرنگار کوردستان ۲۴ گزارش کرد که ویکتوریا تایلر، معاون دستیار وزیر امور خارجه‌ی آمریکا در امور خاورمیانه، پس از سفر به بغداد، از اقلیم کوردستان دیدار می‌کند و با مقامات ارشد درباره وضعیت منطقه گفتگو خواهد کرد.

پیش‌تر، سفین دزه‌ای، رئیس دفتر روابط خارجی دولت اقلیم کوردستان در ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳ در جریان سفر به نیویورک در دیدار با ویکتوریا تایلر، معاون دستیار وزیر امور خارجه‌ی آمریکا در امور خاورمیانه به تداوم روابط و حمایت‌های آمریکا از اقلیم کوردستان و حل مشکلات بین اربیل و بغداد از طریق گفت‌وگو کرده پرداخته بودند.