دادگاه فدرال عراق از حکم تعلیق تخلیه‌ی ساختمان دفتر مرکزی پارت دمکرات از سوی ستاد عملیات مشترک صرف‌نظر کرد

دادگاه فدرال عراق پیش‌تر فرمان تخلیه‌ی ساختمان وابسته به پارت دمکرات کوردستان از سوی السودانی را به حال تعلیق در آورده بود

اربیل (کوردستان۲۴)-دادگاه عالی فدرال طی حکمی تعلیق بازگرداندن ساختمان ستاد عملیات مشترک کرکوک به پارت دمکرات کوردستان را باطل کرد.

 محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق پیش‌تر به‌عنوان فرمانده‌ی کل نیروهای مسلح عراق، دستور داده بود ساختمان دفتر استانی پارت دمکرات کوردستان که پس از اشغال کرکوک به مقر ستاد عملیات مشترک تبدیل شده بود، به این حزب باز گردانیده شود.

بر اساس‌نامه‌ی دادگاه عالی فدرال عراق، حکم تعلیق بازگرداندن این ساختمان که به مقر عملیات مشترک تبدیل شده بود، از سوی دادگاه مذکور لغو شده است.

تعدادی عرب نژادپرست و غیربومی در برابر مقر عملیات مشترک چادر زده و جاده‌ی وردی شهر کرکوک از طرف اربیل را مسدود کرده بودند

پیش‌تر این دادگاه بر اساس درخواست یکی از اعضای مجلس نمایندگان عراق فرمان نخست‌وزیر برای بازگرداندن ساختمان مذکور را به حالت تعلیق درآورده بود.

محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق پیش‌تر به فرماندهی عملیات مشترک دستور داده بود ساختمانی که در کرکوک به مقر این فرماندهی تبدیل شده است، تخلیه نموده و در تاریخ اول سپتامبر آن را به پارت دمکرات کوردستان تحویل بدهد. اما دادگاه فدرال در سوم سپتامبر پس از شکایت وصفی عاصی، رئیس قبیله‌ی عبید، متولد بغداد و نماینده‌ی اعراب جنوب کرکوک در مجلس نمایندگان، طی حکمی دستور السودانی را به حال تعلیق درآورده بود.

حکم تعلیق تخلیه‌ی ساختمان وابسته به پارت دمکرات کوردستان، پس از برگزاری تظاهرات اعتراضی کوردها که در آن چهار شهروند کورد با شلیک نیروهای امنیتی عراق شهید شدند، صادر شده بود.

پیش از تظاهرات اعتراضی کوردها تعدادی عرب نژادپرست و غیربومی در برابر مقر عملیات مشترک چادر زده و جاده‌ی وردی شهر کرکوک از طرف اربیل را مسدود کرده بودند.

بیش‌تر:

نایب رئیس مجلس نمایندگان عراق: کمیته‌ی تحقیق در مورد شهدای کرکوک صادقانه و طبق قانون بژ وظایف خود عمل نمی‌کند

یک ماه از حوادث کرکوک گذشت و حقایق به مردم اعلام نشده‌اند

پرزیدنت بارزانی خطاب به کرکوکی‌ها: اجازه ندهید اختلاف‌های سیاسی به اختلاف ملی تبدیل شوند

تخریب خانه‌های شهروندان کورد در کرکوک