کشاورزان مخموری در اعتراض به باج‌خواهی ایست‌های بازرسی ارتش عراق جاده‌ی اربیل- مخمور را مسدود کردند

در ایست‌های بازرسی ارتش عراق برای حمل بذر، کود و سموم دفع آفات کشاورزی، برای کشاورزان کورد مزاحمت ایجاد می‌شود
تجمع کشاورزان مخموری در جاده‌ی اربیل به مخمور
تجمع کشاورزان مخموری در جاده‌ی اربیل به مخمور

اربیل(کوردستان ۲۴)- کشاورزان در مخمور در واکنش به ایجاد مزاحمت برای وارد کردن بذر و کود شیمایی و داروهای کشاورزی از سوی ایست‌های بازرسی عراق، جاده اربیل - مخمور را مسدود کردند.

به گزارش خبرنگار کوردستان ۲۴، نیروهای عراقی در ایست‌های بازرسی منتهی به منطقه‌ی مخمور، در قبال باجگیری از کشاورزان اجازه‌ی ورود این کالاها را به آنان می‌دهند.

در واکنش به اقدام نیروهای عراقی، کشاورزان مخمور برای اعتراض راه بین ایست‌های بازرسی اقلیم کوردستان و دولت عراق را مسدود کردند.

یکی از کشاورزان معترض به کوردستان ۲۴ گفت که فصل کاشت است و باید بذر و کود را از اربیل به مخمور ببرند، اما در ایست بازرسی ارتش عراق از این کار جلوگیری کرده و از آنان باج‌گیری می‌کنند و آنان را ناچار می‌کنند برای عبور دادن این محموله‌های از ایست بازرسی پول بپردازند.

او گفت: «آنها در این مورد به  سازمان اطلاعات عراق بازدید کرده تا با بخشنامه‌ی رسمی بتوانند این محموله‌ها را به مخمور انتقال بدهند، اما بازهم از سوی ارتش عراق از آنان ممانعت می‌شود.

رزگار محمد، فرماندار مخمور به کوردستان ۲۴ گفت در این مورد با معاون استاندار نینوا و فرمانده لشکر ارتش عراق و فرماندهی عملیات مشترک مکاتبه کرده و این مشکل به‌زودی حل خواهد شد.