مسرور بارزانی در همایش مبارزه با مواد مخدر: اشاعه‌ی مواد مخدر از تروریسم خطرناک‌تر است

همایش مبارزه با مواد مخدر روز یکشنبه ٢٣ مهرماه در اربیل برگزار شد
مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کوردستان
مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کوردستان

اربیل(کوردستان ۲۴)- همایش مبارزه با مواد مخدر امروز یکشنبه ٢٣ مهرماه با حضور مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کوردستان در اربیل آغاز شد.

همایش مبارزه با مواد مخدر که با سخنرانی نخست‌وزیر آغاز شد، شامل پنل‌های مختلفی است که در آن مسئولان و متصدیان مبارزه با مواد مخدر، خطرت ناشی از گسترش آن و راهکارهای مبارزه با بازرگانان و توزیع‌کنندگان تشریح خواهند کرد.

نخست‌وزیر اقلیم کوردستان در آغاز این همایش طی سخنانی بابیان اینکه تهدید مواد مخدر کمتر از تهدید تروریسم نیست، گفت: میزان قاچاق و مصرف مواد مخدر در اقلیم کوردستان در حال افزایش است و این زنگ خطری برای تهدید جامعه‌ی ما است.

برگزاری همایش مبارزه با مواد مخدر در پایتخت اقلیم کوردستان

مسرور بارزانی با اشاره به اینکه مواد مخدر عامل اصلی تضعیف سرمایه‌ی انسانی است گفت: از جهات مختلف با اقلیم کوردستان مخالفت می‌شود و برای تضعیف آن تلاش می‌کنند. یکی از روشهای خطرناک این تهدیدات خطر مواد مخدر است که یک به‌عنوان سلاحی پیدا و پنهان برای برهم زدن شیرازه‌ی جامعه‌ی ما و اضمحلال سلامت و توانایی جوانانمان از آن استفاده می‌شود.

نخست‌وزیر در ادامه‌ی سخنان خود گفت: ما باید با این تهدید به قوی‌ترین شکل ممکن مقابله کنیم، زیرا تهدید و خطرات مواد مخدر چیزی کمتر از تروریسم نیست و  مافیا و قاچاقچیان جنایتکار اقلیم کوردستان را جزئی از نقشه‌های شوم خود قرار داده‌اند و سعی دارند از موقعیت جغرافیایی اقلیم کوردستان به عنوان دروازه‌ای برای قاچاق مواد مخدر به نقاط دیگر استفاده کنند.

مسرور بارزانی گفت: برخی گروه‌های مسلح در مناطق مرزی و مناطق کوردستانی  خارج از اداره‌ی اقلیم کوردستان، "عامل بی‌ثباتی هستند و از  نیروهای امنیتی اقلیم کوردستان برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ممانعت می‌کنند و متأسفانه برخی از این گروه‌های مسلح خود بخشی از بازرگانان مواد مخدر هستند. 

نخست‌وزیر اقلیم کوردستان هم‌چنین تأکید کرد که نهادهای ذی‌ربط اقلیم کوردستان باید با تمام تلاش و توانایی به وظیفه‌ی مقدس خود ادامه دهند و به‌شدت با این سوداگران جنایتکار مقابله کنند و از موفقیت نیات و نقشه‌های شوم و خطرناک آنها جلوگیری کنند.